Cum se transforma Ferrari Enzo intr-un Mig
14.01.2010
        
Distribuie acest articol!   

Desigur, am exagerat putin in titlu, insa, in mod cert, cei de la casa germana de tuning Gemballa au vrut sa faca trimitere la celebrele avioane de vanatoare, pentru a evidentia performantele de exceptie ale noii lor creatii. Se numeste Gemballa Mig-U1 si la origine este un Ferrari Enzo, cel mai potent model super sport produs la Maranello. Dupa ce, vreme de 27 de ani, s-a specializat in rafinarea modelelor Porsche, Uwe Gemballa a tinut sa demonstreze ca stie sa o faca la fel de bine si cu celebrele modele italiene.

Gemballa Mig-U1 este un supercar individualizat, produs intr-o editie limitata de doar 25 de exemplare. Tot conceptul aerodinamic a fost revizuit si produs de Gemballa, din material compozit, pentru a scadea greutatea masinii, in paralel cu cresterea rezistentei. Apasarea pe puntea fata a crescut, astfel, cu pana la 25 kg, iar cea pe spate cu pana la 85 kg. Optimizarea aerdinamicii s-a extins si asupra sistemelor de dirijare a aerului, pentru racirea motorului si a franelor.

Pentru rularea in conditii normale, prin simpla apasare a unui buton, garda la sol se mareste cu 45 mm, gratie unui sistem electro-hidraulic (HLS). Tot prin apsarea unui buton sau automat, atunci cand viteza atinge 80 km/ora, garda la sol coboara la pozitia initiala. Suspensia dispune de multiple ajustari, pentru a oferi tinuta de drum, manevrabilitatea si confortul in functie de maniera de pilotaj abordata.

Jantele forjate, realizate de Advanced Structural Alloys, sunt dintr-un singur bloc si cantaresc doar 16 kg bucata, iar anvelopele au dimensiuni impresionante: 265/35/19 pe fata, respectiv 335/30/20 pe spate.

Esenta unei operatiuni de tuning se regaseste, desigur, la motor: Gembala a intervenit prin optimizarea managementului la motorul in 12 cilindri, marind puterea pana la 700 CP si a operat modificari la evacuare.

Interiorul este o imbinare fantastica intre functionalitate si confort: scaune redesenate, consola centrala reproiectata si volan sport. Luxul este asigurat de capitonajul din piele. Nu lipseste sistemul multimedia, cu ecran tactil pe 7 inch, navigatie, magazie de DVD-uri, conectivitate iPod si amplifcator de 950W.

Chiar daca vorbim de o serie exclusivista, fiecare masina in parte va avea propriul tratament, astfel ca niciunul din cele 25 de exemplare nu va fi identic cu altul. Acesta este, in viziunea Gemballa, cel mai inalt grad de individualizare a unui supercar.

Distribuie acest articol!