MINI E Race - primul automobil electric pe Nurburgring-Nordschleife
23.04.2010
        
Distribuie acest articol!   

Abordarea celebrului circuit Nordschleife de la Nurburgring la viteza de cursa cu un automobil electric este un proiect ambitios, dar BMW Group a devenit primul producator de automobile care a reusit acest lucru. MINI E Race, o versiune modificata pentru competitii a modelului standard MINI E, a parcurs un tur, in lungime de 20,8 kilometri, al faimosului Green Hell, cu un timp de 9’51”45 secunde. De-a lungul acestui tur, MINI E Race a atins o viteza maxima de 187 km/h.

Pentru acest tur, la volanul automobilului electric de curse s-a aflat fostul pilot din DTM, Thomas Jager, originar din Munchen. "Am parcurs de mai multe ori acest circuit, dar niciodata nu am facut-o la bordul unui automobil asa extraordinar", a declarat Jager, campion in MINI Challenge, in 2006. "Puterea motorului electric are un efect incredibil, pentru ca poti face uz in orice moment de rezervele de cuplu de care dispune. Un alt element al acestei experiente unice este lipsa oricarui zgomot din partea sistemului de transmisie. Fara indoiala, acesta a fost cel mai ecologic si cel mai silentios tur de circuit pe care l-am parcurs vreodata".

Pregatirile intense au trebuit incheiate inainte ca automobilul sa poata rula pe varianta Nordschleife a circuitului de la Nurburgring. MINI E Race a fost echipat cu o caroserie usoara speciala si cu o celula de protectie pentru a putea asigura performante optime si siguranta maxima pe pista. Si alte componente diferite, cum ar fi suspensiile, franele si pneurile, au fost in specificatie de curse. In afara de acestea, automobilul s-a bazat exclusiv pe echiparea tehnica standard a modelului MINI E. De exemplu, a beneficiat de acelasi motor electric ce dezvolta 204 CP, alimentat cu tensiune de la cele 5.088 de celule ale acumulatorului litiu-ion. Electronica de control si pachetul software au fost reprogramate pentru a atinge performante optime de pilotaj pe bucla Nordschleife. Puterea motorului este transmisa catre rotile fata prin intermediul unei cutii de viteze intr-o singura faza, cu angrenaj elicoidal, cu rapoarte mai lungi ale treptelor.

Distribuie acest articol!