Cel mai valoros brand auto din lume
27.05.2010
        
Distribuie acest articol!   

Cel de-al cincilea clasament BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, realizat de Millward Brown Optimor, citat de Financial Times, arata ca BMW a reusit sa devanseze cel mai mare producator de automobile din lume, Toyota, in topul celor mai valoroase marci auto. Clasamentul, cel mai important de acest gen, masoara valoarea in dolari a celor mai importante branduri. Aceasta se realizeaza combinand informatii financiare cu studii realizate asupra clientilor si studii de tip business-to-business.

Si in acest an se face simtita dominatia brandurilor din categoria IT&C: Google ocupa prima pozitie cu o valoare de 114,260 miliarde dolari, urmat de IBM (88,383 miliarde), Apple (83,153 miliarde) si Microsoft (76,344 miliarde).

BMW ocupa in acest an locul 25, cu o valoare a marcii estimata la 21,816 miliarde dolari americani, in timp ce Toyota ocupa pozitia imediat urmatoare, cu 21,796 miliarde. In acelasi timp, sase marci de automobile au intrat in top 100. Alaturi de primele doua, Honda a fost evaluata la 14,303 miliarde, Mercedes la 13,736 miliarde, Porsche la 12,021 miliarde si Nissan la 8,607 miliarde. Dintre toate, BMW a inregistrat cel mai bun indice Brand momentum, care indica un potential de crestere si pentru perioada urmatoare asociat cu o perceptie pozitiva din partea pietei.  In topul marcilor germane, BMW este pe pozitia a doua, devansat numai de SAP (locul 21, valoare de 24,291 miliarde dolari).

La cinci ani de la primul studiu BrandZ s-a observat ca valoarea marcilor a crescut de la 1.450 miliarde dolari, la peste 2.000 miliarde, adica cu mai bine de 40%, cu cele mai importante cresteri din domeniul IT&C.

Distribuie acest articol!