Raliul Argesului revine pe Transfagarasan
03.05.2010
        
Distribuie acest articol!   

Programat in perioada 7-9 mai, Raliul Argesului le ofera competitorilor din intrecerea interna, dar si fanilor, o surpriza extrem de placuta: pentru prima data din 2001 incoace, raliul revine in configuratia de asfalt, fiind pentru multi dintre pilotii din campionat prima infruntare din cariera pe Transfagarasan.

Implicit, investitia pentru desfasurarea raliului a crescut enorm fata de alti ani, Raliul Argesului devenind probabil cel mai scump raliu din 2010. Au fost necesare reconditionarea si asfaltarea unor portiuni consistente din Transfagarasan, cheltuiala sustinuta de autoritati, la care s-a adaugat o investitie de 50.000 de euro din partea organizatorilor, in conditiile in care bugetul pentru un raliu variaza intre 20.000 si 50.000 de euro, in functie de organizator si de importanta etapei. Prin contractele si parteneriatele de imagine, Raliul Argesului va avea insa o acoperire media estimata la peste 350.000 de euro.

In cursa vor intra masini cu o valoare totala de peste 3 milioane de euro, printre care se numara un Subaru Impreza STI N15 pilotat de Dan Gartofan, avandu-l drept copilot pe Mihai Lazarescu, si de Bogdan Marisca, alaturi de copilotul Sebastian Nitu. Pe lista mai este bolidul Mitsubishi EVO 9, condus de Gergo Szabo, avand copilot pe Levente Csegz (campioni en titre), si de Titi Aur, avand copilot pe Borberly Caroly, un Peugeot Super 2000 condus de Marco Tempestini, avand copilot pe Dorin Pulpea, si un Renault Clio R3 Maxi EVO, masina a echipajului Kelety Edwin – Victor Ponta.

Pe lista de inscrieri se afla si echipajul maghiar format din Spitzmuller Csaba si Bahor Bea. Component al Hell Racing Team, Spitzmuller are la activ titlul national absolut al Ungariei in 2008. In acel sezon, a obtinut cinci victorii consecutive care i-au permis sa-si aconteze victoria si in “sectiunile” asfalt si macadam ale intrecerii nationale din tara vecina. In palmaresul sau mai figureaza doua titluri consecutive la Grupa N (2003 si 2004), dar si alte doua locuri 3 in clasamentul absolut al Ungariei, castigate in perioada 2005-2009, cand a pilotat un Mitsubishi Lancer WRC preparat de MML. Anul trecut, Spitzmuller a fost al cincilea in clasamentul absolut si al doilea in intrecerile de asfalt. Pilotul maghiar revine acum in Romania, dupa ce a participat in 2007 si la Transilvania Rally Show, Raliul Argesului reprezintand pentru el momentul de debut in CNR Dunlop, an care va avea din acest moment un program complet, fiind legitimat la clubul Auto Blic din Brasov.

Desfasurarea de forte este uriasa: 100 de oficiali (arbitri, comisari sportivi), 100 de oameni de ordine, 20 de oameni de ordine din imediata apropiere a organizatorului la proba denumita Rally Show, sute de mecanici din echipele tehnice, 100 de membri ai echipajelor si alte forte de ordine (politie, jandarmerie, politie comunitara), la care se adauga un numar estimat de peste 10.000 de spectatori la proba din centrul Pitestiului. Cursa va avea loc pe o distanta de 360 km, din care 110 km de probe speciale si 250 km de regularitate. Parcurile de service vor fi amplasate in Pitesti, respectiv Vidraru. Recunoasterile sunt programate pentru 6 si 7 mai, iar in dupa-amiaza zilei de 7 mai, intre orele 16,00 si 19,00, este programat shakedown-ul.

Sambata, 8 mai, vor avea loc duelurile pentru victorie, in program fiind incluse 11 probe speciale. Sectiunile Vidraru, Vidraru Lac, Piscu Negru si Capra (toate pe urcare) se vor parcurge de cate doua ori, in timp ce la coborare sunt incluse toate probele, cu exceptia celei denumite Vidraru. Startul este programat la ora 8,01, din Pitesti, in timp ce prima masina va pleca pe sectiunea competitiva Vidraru la ora 9,54. Sosirea echipajelor va avea loc in Pitesti, la orele 21,25, dupa parcurgerea a 335,60 km, din care 93 km pe sectiunile competitive. Seara de sambata se incheie cu Rally Party. In ziua urmatoare, ca parte a Pitesti Rally Show, spectatorii vor avea posibilitatea sa-i vada la lucru pe pilotii din Campionatul National de Raliuri Dunlop 2010, dar si sa asiste la o suita impresionanta de demonstratii sau la lansarea echipei UCM Resita, care participa la Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop 2010.

Distribuie acest articol!