Topul celor mai mari producatori auto din lume
28.07.2010
        
Distribuie acest articol!   

Publicat oficial abia saptamana aceasta, din cauza procedurilor greoaie de verificare, clasamentul celor mai mari producatori auto din lume consfinteste ceea ce se stia deja, si anume suprematia Toyota, respectiv a Chinei, in industria auto la nivel mondial, pe 2009. Clasamentul realizat de Organizatia Internationala a Constructorilor de Automobile (OICA) cuprinde cei mai importanti 50 de producatori din lume – turisme si vehicule comerciale usoare, precum si vehicule industriale si bus (vezi link-ul de mai jos).

In clasamentul turismelor si utilitarelor usoare, doar trei constructori au depasit cota de 6 milioane de unitati produse in 2009. Podiumul este urmatorul: 1. Toyota (7,07 milioane unitati), 2. General Motors (6,44 milioane), 3. Volkswagen Group (6,05 milioane). Ford este al patrulea constructor auto mondial, cu 4,6 milioane de unitati, in vreme ce Hyundai a urcat pe locul 5, cu 4,5 milioane, gratie cresterii cu 11% fata de 2008, dar si prin integrarea totala a marcii Kia. Cu 5 milioane de unitati, Alianta Renault Nissan s-ar fi clasat pe locul 5 in lume, daca productia celor doi constructori ar fi fost insumata in clasamentul OICA.

Remarcabila este ascensiunea producatorilor chinezi, cu patru reprezentanti in Top 20 la turisme si utilitare usoare: Chana Automotive, Beijing Automotive, Dongfeng Motor si Faw. Cel mai mare constructor chinez este Chana Automotive (Chang’an Automobile Group), care ocupa locul 12 in lume, cu 1,42 milioane de unitati produse in 2009. Compania deruleaza parteneriate cu  Ford, Mazda, Suzuki, Volvo si a semnat o scrisoare de intentie cu PSA.

China detine 10% din productia auto mondiala in 2009, cu 6,1 milioane de unitati, in crestere cu 37%, in conditiile in care piata globala a scazut cu 11%, pana la 58,8 milioane unitati. In acelasi timp, China a detinut 19% din piata mondiala in 2009, iar in prima jumatate a acestui an a crescut deja la 23%!

Fisiere atasate

Top_producatori_OICA_2009

Distribuie acest articol!