Opel Mokka - dimensiuni compacte, atitudine impunatoare
29.10.2012
        
Distribuie acest articol!   

Nou-noutul Opel Mokka si-a cucerit clientii potentiali. Modelul este pregatit pentru a fi pus in vanzare, astfel ca din intreaga Europa s-au primit peste 40.000 de comenzi pentru acest SUV (octombrie 2012). Cererea a fost deosebit de mare in Germania, Marea Britanie, Italia si Rusia. Modelul Mokka a putut fi comandat din luna iunie, Opel fiind primul producator german care a patruns in segmentul autovehiculelor sport-utilitare subcompacte (segmentul B de autovehicule SUV), care se afla intr-o crestere vertiginoasa. Varianta de baza cu motor ecoFLEX de 1,6 litri, cu o putere de 115 CP poate fi comandata la un pret incepand cu 18.990 euro (pret recomandat pentru Germania, TVA inclus). In plus, in gama de sisteme de propulsie a modelului Mokka sunt incluse unitatea pe benzina cu turbocompresor, cu o putere de 140 CP si varianta diesel de 1,7 litri, cu o putere de 130 CP.

„Acum ca avem modelul Mokka, putem spune ca am deschis un nou capitol in ofensiva noastra de produs. Faptul ca am primit multe comenzi arata ca modelul Mokka a mers la tinta. Atat tehnologiile sale, cat si designul dinamic si indraznet sunt pe gustul clientilor nostri. Acesta stabileste noi standarde in segmentul sau”, a declarat Alfred E. Rieck, vicepresedinte vanzari, marketing si servicii post-vanzare Opel.

In ciuda lungimii sale de 4,28 metri, modelul Mokka poate transporta fara probleme 5 persoane intr-o pozitie confortabila. Acesta respecta, de asemenea, promisiunea Opel de a combina designul atragator cu tehnologiile inovatoare si functiile destinate segmentelor superioare, facandu-le accesibile unei categorii mai mari de cumparatori. Mai mult, modelul Opel Mokka introduce pentru prima data pe piata autovehiculelor SUV subcompacte scaunele ergonomice, precum si iluminarea frontala adaptiva (AFL+) si suportul pentru biciclete integrat FlexFix. Echipamentele standard care imbunatatesc confortul si siguranta pentru toate versiunile Mokka includ controlul electronic al stabilitatii (ESC), controlul tractiunii (TC), precum si sistemul de asistenta la pornirea in rampa (HSA) si sistemul de control la deplasarea in panta (HDC). Pe langa tractiunea pe puntea fata, Mokka poate fi echipat cu tractiune integrala inteligenta (AWD). Tractiunea integrala AWD, dotare optionala, recunoaste automat momentul in care este necesara tractiunea pe toate rotile si se asigura ca aceasta este furnizata la un nivel maxim, atunci cand este nevoie.

Opel Mokka imbina caracterul functional si o pozitie de sedere confortabila si inalta cu pasiunea pentru aventura. Unul dintre obiectivele principale in procesul de dezvoltare a Mokka l-a reprezentat sasiul, care a fost proiectat in Germania. Sasiul Mokka a fost adaptat special la nevoile cotidiene ale clientilor europeni, fiind adecvat si pentru utilizare pe teren accidentat.

Pe langa tractiunea pe puntea fata, Mokka poate fi echipat si cu tractiune integrala (AWD), pentru o forta de tractiune sporita si o manevrabilitate imbunatatita. Tractiunea integrala este eficienta, inteligenta si accesibila. Componentele principale ale sistemului AWD sunt diferentialul pe puntea fata, arborele cardanic, tractiunea pe puntea spate cu posibilitate de activare a tractiunii integrale si modulul de comanda, precum si ambreiajul multidisc electromagnetic. In plus, senzorii furnizeaza in mod constant date catre modulele de comanda. Atunci cand carosabilul este uscat, rotile din fata preiau tractiunea autovehiculului, asadar consumul de carburant este mentinut la un nivel redus. In functie de starea carosabilului, configuratia variaza de la tractiune 100% pe puntea fata la o distributie maxima a cuplului de 50% pe puntea fata si spate, de exemplu atunci cand carosabilul este acoperit cu o pelicula groasa de apa. Atunci cand este nevoie, dispozitivul electronic de transfer al cuplului (TTD) trimite in mod automat si uniform cuplul catre rotile din spate. Sistemul AWD imbunatateste caracteristicile de manevrabilitate deja agile ale Mokka. Acest fapt este sesizabil in special atunci cand autovehiculul trebuie sa porneasca rapid de pe loc sau sa intre in viraje la viteze ridicate. Sistemul se activeaza automat intr-o fractiune de secunda, de indata ce rotile patineaza din cauza scaderii fortei de tractiune. De asemenea, detecteaza situatiile cand nu este nevoie de tractiune integrala. Sistemul ofera o manevrabilitate sporita in curbe si asigura o forta de tractiune maxima in aceste situatii. Sistemul AWD, inclusiv toate componentele sale, are o greutate de 65, astfel incat autovehiculul poate ramane eficient si ecologic.

Sasiul Mokka asigura o calatorie confortabila si o manevrabilitate excelenta, chiar si pe carosabil dificil. Pentru aceasta, inginerii Opel au imbunatatit suspensia MacPherson pe puntea fata, cu eficienta dovedita. Au fost integrate arcuri pentru sarcina laterala, pentru a echilibra fortele laterale. Pentru a imbunatati manevrabilitatea si performanta pe carosabil, precum si pentru a reduce nivelurile de zgomot si vibratii, au fost integrate, de asemenea, elemente de montare ale suspensiei cu doua cai, bare stabilizatoare rigide si bucse cu dubla legatura. Pentru suspensia spate, echipa de ingineri Opel a utilizat o bara de torsiune cu profil tubular in forma de U in fata rotilor.

In plus, pentru ca soferii sa profite la maxim de sasiul autovehiculului, inginerii Opel au optat pentru sistemul de servodirectie (EPS) de ultima ora, dotare standard pentru toate autovehiculele comercializate in Europa, care asigura o asistenta sensibila la viteza cu reactii foarte rapide.

Puterea este furnizata de trei motoare eficiente. Toate transmisiile manuale sunt echipate cu sistemul Start/Stop dezvoltat de Opel, ce contribuie la reducerea consumului de carburant. Oferta de motoare pe benzina cuprinde un motor cu aspiratie naturala de 1,6 litri si o putere de 115 CP, care genereaza un cuplu de 155 Nm, cu un consum de carburant de 6,5 litri la 100 km si un nivel al emisiilor de CO2 de 153 g/km si un motor turbo de 1,4 l ce dezvolta o putere de 140 CP si genereaza un cuplu de 200 Nm. Motorul turbo de 1,4 litri va fi disponibil initial cu aceeasi transmisie manuala, insa pe viitor va fi lansata si varianta cu transmisie automata. Modelul Mokka cu tractiune integrala, motor cu turbocompresor si transmisie manuala cu 6 trepte de viteza atinge o viteza maxima de 190 km/ora. Acesta accelereaza de la 0 la 100 km/or in 9,9 secunde. Consumul de carburant in regim mixt este de 6,4 litri/100 km, ceea ce corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de 149 g/km.

Clientii care prefera motoarele diesel pot comanda modelul Mokka cu o unitate CDTI de 1,7 litri cu turbocompresor, ce dezvolta o putere de 130 CP si genereaza un cuplu maxim de 300 Nm. Acest motor este disponibil in combinatie cu o transmisie manuala cu 6 trepte de viteza si tractiune pe puntea fata sau integrala sau cu o transmisie automata cu 6 trepte de viteza si tractiune pe puntea fata. Cu tractiune integrala si o cutie de viteze manuala, unitatea diesel nu consuma decat 4,5 litri de carburant in regim mixt la fiecare 100 de kilometri. Aceasta valoare corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de 120 g/km. Modelul prevazut cu motor 1.7 CDTI este, prin urmare, unul dintre cele mai economice autovehicule din segmentul sau. Valorile referitoare la performanta sunt graitoare: cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si o tractiune pe puntea fata, modelul Mokka atinge o viteza maxima de 187 km/ora si accelereaza de la 0 la 100 km/ora in doar 10,5 secunde.

Odata cu lansarea noului autovehicul SUV, Mokka, Opel introduce pentru prima oara numeroasele sale sisteme unice de asistenta pentru sofer, cu tehnologie germana, in segmentul autovehiculelor SUV subcompacte. Acum, un numar mai mare de clienti beneficiaza de tehnologiile Opel exclusiviste, care sporesc nivelul de siguranta si confort. Acestea includ Programul electronic de stabilitate (ESP Plus) sofisticat cu sistemul de asistenta la pornirea in rampa (HSA) si sistemul de control la deplasarea in panta (HDC) pentru o conducere mai confortabila pe suprafete inclinate. Controlul tractiunii, care este standard pentru toate variantele Mokka, functioneaza ca un diferential autoblocabil. Acesta previne patinarea rotilor si sprijina sistemul de tractiune integrala al modelului Mokka, cu algoritmi speciali pentru imbunatatirea manevrabilitatii autovehiculului. Un alt sistem-cheie de asistenta pentru sofer disponibil pentru modelul Mokka este iluminarea frontala adaptiva (AFL+), care se bazeaza pe cea de-a treia generatie de faruri bi-xenon. Acest sistem isi adapteaza intensitatea si raza de actiune pentru a asigura cea mai buna iluminare posibila pe drumuri urbane si rurale, precum si pe autostrazi. Functiile sale includ iluminare pentru conditiile meteo nefavorabile, faza lunga cu raza de actiune extinsa, iluminare statica in viraje, iluminare dinamica in viraje, lumini de zi cu tehnologie LED si asistentul pentru faza lunga. Acesta din urma dezactiveaza automat faza lunga pentru a evita orbirea soferilor care se deplaseaza in fata sau din sens opus.

Cea de-a doua generatie a camerei video frontale Opel Eye asigura baza pentru avertizarea privind o coliziune frontala (FCA), recunoasterea indicatoarelor rutiere si avertizarea privind depasirea benzii de circulatie (LDW). Sistemul de avertizare privind o coliziune frontala (FCA) atentioneaza soferul printr-un semnal sonor puternic, precum si printr-un semnal vizual in cazul in care o coliziune cu autovehiculul din fata este iminenta. Pe langa avertizarea privind parasirea benzii de circulatie, care atentioneaza soferii atunci cand parasesc banda intr-o maniera necontrolata, inginerii au dezvoltat, de asemenea, sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere. Noua camera video frontala recunoaste, pe langa indicatoarele rutiere rotunde, si indicatoarele dreptunghiulare destinate autostrazilor sau zonelor de joaca stradale, precum si orice alte restrictii legate de viteza. Camera poate recunoaste, de asemenea, indicatoarele LED dinamice. In cazul acesta, camera contribuie la prevenirea incalcarilor legislatiei rutiere sau a accidentelor cauzate de oboseala. Senzorii de parcare, amplasati in fata si in spate, faciliteaza acum parcarea.

Noul Opel SUV reflecta punctele forte traditionale ale marcii: dinamica la conducere, flexibilitate in viata de zi cu zi si design ce starneste emotii puternice. Datorita Mokka, filozofia de design a marcii Opel de a imbina „maiestria sculpturala cu precizia germana” gaseste o noua expresie intr-un SUV compact. Modelul Opel Mokka afiseaza o atitudine indrazneata cu trasaturi elegante si sculptate, mentinandu-si in acelasi timp caracterul sportiv prin liniile atletice si puternice ale caroseriei. Grila frontala pronuntata, armatura barelor de protectie si pasajele rotilor sunt accentuate de „taisul” lateral caracteristic marcii Opel care se extinde in sus, spre partea din spate a caroseriei. Caracterul sportiv si atletic al modelului Mokka este intarit si de garda la sol mai ridicata a acestuia, care il face adecvat pentru conducerea pe drumuri acoperite de pietris, precum si de ecartamentul sau de 1.540 mm.

Interiorul noului Mokka este, de asemenea, tipic pentru marca Opel. Elementele de design sculpturale se remarca prin forma de aripa a panoului de instrumente, specifica marcii Opel, si suprafetele portierelor sculptate cu maiestrie. Valorile caracteristice marcii Opel, precum flexibilitatea si functionalitatea orientata catre utilizator sunt, de asemenea, vizibile la interior: de la cele doua torpedouri din panoul de instrumente, consola centrala cu compartiment de depozitare inchis si pana la buzunarele inferioare adanci integrate in portierele fata si spate. Cu un volum de incarcare de maxim 1.372 litri si pana la 19 spatii de depozitare, nevoile de functionalitate ale unei familii au fost indeplinite.

Distribuie acest articol!