Noul Mercedes CLA, in Romania din aprilie
19.02.2013
        
Distribuie acest articol!   

Odata cu lansarea noii Clase CLA, Mercedes-Benz stabileste un nou segment. Noul coupe cu patru usi are cel mai bun coeficient aerodinamic din lume (Cd=0,22), un design avangardist si sistemul de tractiune integrala 4MATIC (optional). Noul CLA urmareste filozofia de design a modelului CLS, model care a creat un trend, odata cu lansarea sa, in 2003. Portierele cu geamuri fara rama reprezinta un indiciu ca CLA isi trage radacinile din Concept Style Coupe, pe care il aduce in productia de serie. Noul CLA se poate comanda deja, iar livrarile vor incepe in luna aprilie. Preturile incep de la 24.200 euro (fara TVA) pentru CLA 180.

Pentru a fi la nivelul clasei sportive in care a fost pozitionat, CLA este disponibil cu motoare turbo performante, cu puteri de pana la 211 CP, suspensie sport si sistem de tractiune integrala 4MATIC. Specificatiile tehnice ale noului model includ cel mai bun coeficient aerodinamic pentru un automobil de serie (Cd=0,22) si numeroase sisteme de asistenta, inclusiv COLLISION PREVENTION ASSIST.

Acest sistem bazat pe radar atentioneaza soferul cu semnale acustice si luminoase dupa ce a fost identificat un obstacol si pregateste Brake Assist pentru o franare cat mai puternica. Franarea incepe imediat ce soferul apasa pedala de frana. Dupa ce obstacolul a fost identificat, COLLISION PREVENTION ASSIST calculeaza forta de franare necesara evitarii unui accident si reuseste sa franeze pe cat posibil in distanta ramasa. COLLISION PREVENTION ASSIST ofera protectie incepand de la viteza de 7 km/ora (anterior, peste 30 km/ora).

Cinci pachete sunt oferite, individualizand caracterul noului CLA (lungime / latime / inaltime: 4.630 / 1.777 / 1.437 mm). Pentru a tine pasul cu publicul tinta, noul coupe cu patru usi poate integra diverse gadget-uri, permitand inclusiv rularea aplicatiilor de smartphone pe display-ul sistemului multimedia.

Proportiile incredibil de sportive si silueta impresionanta sunt rezultatul unui mix de forme concave si convexe si ii confera coupe-ului cu patru usi un look de neuitat. CLA este o transpunere aproape de 1:1 a conceptului Concept Style Coupe. Uimeste prin capota motorului ce emana putere si grila cu finisaj diamond a radiatorului. Farurile si luminile LED au fost aranjate astfel incat sa creeze efectul de flacara caracteristic luminilor de zi si indicatoarelor de directie. Acestea definesc aparitia mereu energica a CLA-ului.

Trei linii proeminente definesc silueta masinii. Prima porneste de deasupra aripilor si continua descendent catre spate, urmatoarea formeaza un umar deasupra puntii spate, iar a treia se extinde de la rotile fata pana in spate. Impreuna, aceste trei linii dau adancimea si definesc dinamismul partii laterale. Partea din spate transmite putere si spirit atletic cu ajutorul interpunerii suprafetelor concave si convexe. Plafonul plonjat ii confera un aer de coupe. Impresia atletica a spatelui este datorata montantilor C, care, impreuna cu umarul de deasupra puntii spate, formeaza o silueta eleganta si sportiva. Cand sunt aprinse, luminile spate creeaza efectul unei sageti.

Este disponibil si un plafon panoramic de dimensiuni generoase. Acesta este fabricat dintr-un element fix din policarbonat spre fata, un element mobil din cristal mineral si ornamente laterale care imita efectul sticlei.

Tema sportiva a exteriorului noului CLA este continuata si la interior. Acesta transmite o senzatie puternica de calitate. Toate suprafetele ornamentelor sunt galvanizate, rezultand un efect metalic.

Plansa de bord incorporeaza cinci guri de ventilatie rotunde. Directia si debitul de aer pot fi controlate cu ajutorul unui element central, care demonstreaza atentia meticuloasa la detalii. Display-ul sistemului multimedia se remarca prin panoul frontal finisat in negru-piano si rama subtire argintie.

Scaunele si bancheta din spate ale noului model reflecta sportivitatea pe care o intalnim si la exterior. Bancheta spate are un layout 2+1. Sunt disponibile cusaturi ce contrasteaza in culoare cu tapiteria.

Cu o valoare a coeficientului aerodinamic de numai 0,23, CLA obtine cel mai bun rezultat din gama Mercedes-Benz si devine cea mai aerodinamica masina de serie din lume. Rezistenta la inaintare (Cd x A) este de asemenea in fruntea oricarui clasament, cu o valoare de 0,51 m². Aceste valori vor fi depasite de modelul CLA 180 BlueEFFICIENCY Edition, care va fi lansat in luna iunie. In cazul sau, coeficientul aerodinamic este de 0,22, iar rezistenta la inaintare ajunge la o valoare record, de numai 0,49 m². Aceste valori incredibile ajuta modelul CLA sa obtina un consum de carburant scazut.

Numeroase sisteme de asistenta ofera sprijin soferului de CLA pentru o calatorie mai sigura si mai confortabila. Echipamentul standard include ATTENTION ASSIST – detectorul de oboseala – si COLLISION PREVENTION ASSIST cu Brake Assist adaptiv, care acum poate detecta un obstacol incepand de la viteza de 7 km/ora (precedent: peste 30km/ora).

Aceasta optiune se poate combina cu DISTRONIC PLUS pentru a deveni COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, care incorporeaza o noua functie. In cazul unui eventual pericol, la care soferul nu are reactie, sistemul poate frana automat de la viteze pana la 200 km/ora, reducand considerabil severitatea coliziunii. Sistemul poate de asemenea frana la detectarea unei masini stationare si este capabil sa opreasca in timp util pana la viteze de 30 km/ora.

CLA dispune de o suspensie fata McPherson si o suspensie independenta multilink pentru puntea spate, cu trei brate si cate o bara de torsiune pentru fiecare roata. Sunt disponibile doua sasiuri si doua setari din fabrica pentru suspensie: suspensia confort si suspensia sport optionala. Cea din urma coboara caroseria cu 20 mm in fata si 15 mm in spate.

Mercedes-Benz CLA este disponibil optional cu sistemul de tractiune integrala permanenta 4MATIC cu distributie variabila a cuplului motor. Componentele noului sistem 4MATIC includ functia power-take-off integrata in transmisia automata cu dublu ambreiaj 7G-DCT si diferential spate controlat electrohidraulic. Acestea reusesc sa permita distribuirea puterii necesare acolo unde este nevoie. Noul sistem 4MATIC pentru CLA este mai usor si mai eficient ca niciodata.

Cu un an inainte de introducerea normei de poluare Euro 6, toate motoarele pe benzina si dieselul de top respecta standardele acestei clase de emisii. Propulsoarele pe benzina au o cilindree de 1,6 si 2,0 litri si acopera un spectru de putere cuprins intre 122 CP pentru CLA 180 si 211 CP pentru CLA 250. Cele doua motoare diesel combina cuplul dinamic obtinut de la turatii joase cu eficienta la cele mai inalte standarde: CLA 200 CDI produce 136 CP si un cuplu maximum de 300 Nm (disponibil la sfarsitul anului). Cu o capacitate cilindrica de 2,2 litri, CLA 220 CDI produce 170 CP si 350 Nm, emitand doar 109 g CO2/km. Toate motoarele dispun standard de functia ECO start/stop si sunt disponibile cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte sau transmisia cu dublu ambreiaj 7G-DCT.

Ultima generatie de sisteme multimedia Mercedes-Benz pentru CLA dispune de functii noi, aplicatii aditionale si o grafica modificata. Conceptul Digital Drive Style de la Daimler, care, impreuna cu Drive Kit Plus pentru iPhone, permit integrarea telefonului in vehicul, a fost imbunatatit. Printre noutati se numara Siri voice control si Glympse sharing. Glympse permite utilizatorului sa impartaseasca locatiile sale cu un numar de persoane selectate din lista de prieteni. Alte functii sunt Facebook, Twitter, internet radio, AUPEO! Personal Radio sistemul de navigatie avasat de la Garmin cu informatii despre trafic in timp real, Street View si harti 3D.

Distribuie acest articol!