Cele mai valoroase marci auto din 2013
27.05.2013
        
Distribuie acest articol!   
In editia 2013 a studiului BrandZ Top 100 Cele mai Valoroase Branduri din Lume, publicat de compania de cercetarea pieteii Millward Brown, a intervenit o schimbare importanta la varf, in domeniul auto. Mai exact, BMW, care anul trecut a fost cel mai bine cotat brand auto din lume, in cadrul acestui studiu, a fost detronat de gigantul japonez Toyota.
 
Schimbarea de lider se datoreaza cresterii cu 12 procente a valorii marcii Toyota, pana la 19,03 miliarde de euro. Cresterea este motivata de puternica implicare a constructorului nipon in piata hibrizilor auto. De cealalta parte, BMW a pierdut 2%, valorand in prezent „doar” 18,65 miliarde de euro.
 
BMW a fost nominalizat ca cel mai valoros brand auto in 2010 si 2012, in timp ce Toyota a mai fost in top in 2006-2009 si 2011. De remarcat si cresterile cu doua cifre, din ultimul an, ale marcilor Toyota, Mercedes-Benz, Audi si Hyundai, datorate in principal cererii puternice din China si SUA.
 
Mercedes-Benz este al treilea brand auto anul acesta (locul 43 la general). De remarcat insa ca doar Toyota, BMW, Mercedes, Honda, Nissan si Volkswagen apar in Top 100 branduri din lume, in „clasamentul general”. Top 10 marci auto este completat anul acesta de Ford, Audi, Hyundai si Lexus.
 
Cat despre topul celor mai valoroase marci din lume, pentru al treilea an consecutiv primul loc este ocupat de Apple (185,1 miliarde de dolari), urmat de Google (113,7 miliarde de dolari) si de IBM (112,5 miliarde de dolari).

Distribuie acest articol!