Opel Insignia Country Tourer, gata de aventura
03.07.2013
        
Distribuie acest articol!   

Familia noului Insignia va fi completata curand, pentru ca Opel Insignia Country Tourer isi face debutul mondial la Salonul Auto de la Frankfurt, in luna septembrie. In timp ce varianta infratita Sports Tourer este un station wagon elegant pentru familie si business, noul Insignia Country Tourer exprima o dorinta innascuta pentru aventura. Modelul atletic cu garda la sol ridicata ofera libertate dincolo de constrangerile orasului si ale drumurilor asfaltate. Caracteristicile definitorii includ scuturi protectoare, combinate cu pasaje proeminente ale rotilor si protectii pentru zonele joase ale caroseriei, carora li se adauga tevi de esapament duble. Transmisia integrala exceptionala asigura aderenta si manevrabilitate sigura in toate conditiile de condus. Sistemul face echipa cu motoare turbo puternice precum cel de 250 CP, 2.0 litri SIDI cu injectie directa pe benzina, sau unitatea ultra-performanta 2.0 BiTurbo CDTI – ambele generand cupluri impresionante de pana la 400 Nm.

Trenul de rulare 4×4 controlat electronic incorporeaza un ambreiaj de inalta calitate pe principii Haldex si un diferential autoblocabil electronic, pentru a asigura tractiune ideala atat pe suprafete pavate, dar si in afara lor. Acesta se adapteaza constant la conditiile de drum predominante si variaza perfect distributia cuplului de la 0 la 100% intre punti, precum si intre rotile spate. Beneficiul principal este ca acest proces are loc inainte ca roata sa inceapa sa alunece ca urmare a lipsei de tractiune, cum se intampla pe drumuri ude sau acoperite de zapada. In combinatie cu sasiul premium controlat electronic FlexRide, sistemul de tractiune integrala stabileste standardele in termeni de timpi de reactie si control al autovehiculului.

Atunci cand este necesar, unitatea de control a distributiei ambreiajului transmite imediat mai mult cuplu axei spate. Senzorii sistemului 4×4 furnizeaza constant modulelor individuale de control informatii despre rata de giratie, acceleratie, unghiul directiei, viteza rotilor, pozitia pedalei de acceleratie, viteza si cuplul motorului, asa incat distributia puterii fata/spate este constant adaptata situatiei de condus, in baza acestor informatii.

Stabilitate maxima si dinamica superioara sunt asigurate de un diferential autoblocabil electronic. El controleaza distributia cuplului intre rotile spate, transferandu-l catre roata cu cea mai mare tractiune. In timp de ofera tractiune mai buna in conditii de drum alunecos, operarea sofisticata a acestui sistem 4×4 adaptabil garanteaza cele mai ridicate niveluri de control de catre sofer si siguranta activa in toate situatiile. Insignia Country Tourer poate oferi propulsie chiar si cand trei dintre roti sunt libere sau pe suprafata alunecoasa si doar una dintre ele are aderenta.

Sistemul adaptiv ajuta soferii si in situatii normale. Pentru a reduce pierderile la frecare si a reduce consumul, sistemul seteaza automat tractiune fata oricand simte ca nu sunt necesare interventii pentru adaptarea acesteia.

Puterea motoarelor Opel turbo este perfecta pentru trenul de rulare 4×4 al Country Tourer. Oferta de trei motoare porneste cu 250 CP 2.0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo benzina, ce livreaza performante excelente. Generand un cuplu impresionant de 400 Nm, acest motor cu injectie directa garanteaza tractiune masiva.

Performanta unitate 195 CP 2.0 BiTurbo CDTI diesel are la dispozitie 400 Nm. Turbocompresorul sau secvential in doua faze livreaza raspuns imediat la accelerare pentru tractiune excelenta. O unitate 163 CP 2.0 CDTI (cu o singura teava de esapament) completeaza oferta de motoare, oferind acces la 350 Nm cuplu, ridicat pana la 380 Nm cu overboost.

Atat 2.0 SIDI Turbo, cat si 2.0 CDTI pot avea cutie manuala cu 6 viteze sau o transmisie automata cu 6 viteze, in timp ce 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil doar cu cea din urma.

In afara asfaltului, noul Insignia Country Tourer beneficiaza si de cauciucurile mai mari si condusul dintr-o pozitie ridicata, in plus fata de tractiunea integrala si raspunsul rapid. Garda la sol este cu 20 mm mai ridicata decat standardul, un avantaj major la rularea pe teren inegal. Asa incat, daca este folosita pentru vacanta de iarna sau pe drumuri inzapezite sau pur si simplu pe teren dificil, Insignia Country Tourer este un companion ideal pentru timpul liber sau pentru munca. Iar in oras aspectul sau robust il face atractiv.

Cu o grila specifica Opel, acum mai lata si mai adanca, stilizarea frontala are un farmec distinct. Bara cromata orizontala distinctiva a grilei sustine emblema marcii si este sculptata sub forma de aripa, cu varfurile indreptate in sus, precum aripioarele de-a lungul farurilor. Un panou de protectie, intr-un finisaj argintiu, iese de sub zona compartimentului motor; o tema remarcabila de design are ecou si in spate, acesta este incadrat de doua tevi de evacuare stralucitoare  – toate elemente ce comunica simultan senzatie de putere si protectie.

Inca o trasatura caracteristica sunt protectiile culoarea antracitului pe pragurile laterale si sectiunile joase ale caroseriei protejate, ce ofera pasajelor rotilor un aspect mai pronuntat. Prezenta robusta a Insignia Country Tourer indica o personalitate asumata, constienta de sine. O tusa vizuala finala este data de unitatile de iluminare fata si spate. Farurile colorate cu accente cromate integrate, indica o calitate ridicata si incorporeaza lumini de zi cu LED sub forma de aripa (in functie de versiunea de echipare). Tema designului este repetata la spate, unde stopurile LED ilumineaza puternic. Cu trasaturile sale de design unice, noul Insignia Country Tourer combina cu succes rolul de aventurier sportiv cu cel de varf de lance de succes al brandului.
Preturile si detalii despre echipari vor fi anuntate la momentul deschiderii comenzilor, la premiera mondiala de pe 10 septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt.

Distribuie acest articol!