Oficial: MINI, a treia generatie
18.11.2013
        
Distribuie acest articol!   

Astazi, 18 noiembrie, cu ocazia aniversarii a 107 de la ziua de nastere a creatorului sau original, Alec Issigonis, noul model MINI este prezentat in avanpremiera. Modelul este dezvaluit simultan la Salonul Auto de la Los Angeles, la Salonul Auto Tokyo si in cadrul unui eveniment desfasurat la fabrica marcii din Oxford. Lansarea oficiala pe pietele din intreaga lume, inclusiv Romania, este asteptata pentru prima parte a anului viitor.

De la relansarea marcii din anul 2000, noul MINI este o prezenta unica pe piata, oferind o combinatie de neegalat intre calitatea premium, experienta sportiva de condus, posibilitatile de personalizare si designul retro emblematic. A treia generatie preia reteta succesului si aduce in plus un echilibru excelent performante-consum, tehnologii inovative noi precum Head-up Display sau functii internet si imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste confortul, sistemele de siguranta si calitatea materialelor.

Noul design pastreaza elementele distinctive MINI, asa cum sunt proportiile, console scurte, parbrizul drept, farurile rotunde, semnalizatorul lateral, montantii de culoare neagra, acoperisul contrastant sau finisajele cromate. Grila radiatorului preia pentru prima oara forma hexagonala a clasicului Mini. Elemente de optimizare aerodinamica sigura cel mai redus coeficient aerodinamic (Cd) din segment de numai 0,28. Din fata se remarca farurile redesenate, acum disponibile cu tehnologia integral LED pentru iluminare adaptiva, dar si cu inelele circulare pentru lumina de zi.

Noul model a crescut in dimensiuni cu 98 mm in inaltime, cu 44 mm in latime, 7 mm in inaltime, in timp ce ampatamentul a crescut cu 28 mm si ecartamentul cu 42 mm in fata si 34 mm in spate. Evolutia se concretizeaza si in mai mult spatiu la interior, cu un nou design al scaunelor care acum ofera mai mult spatiu. Inclusiv portbagajul a crescut cu 51 litri la un total de 211 litri, in timp ce bancheta spate este rabatabila fractionat 60:40 pentru a oferi un spatiu suplimentar de depozitare.

Toate propulsoarele de pe MINI  dispun de noua tehnologie BMW Group TwinPower Turbo, prezentate acum pentru prima oara la un model de serie. Acestea combina alimentarea turbo si tehnologii de control dinamic al alimentarii cu aer (asa cum este VANOS si Valvetronic pentru benzina si turbina cu geometrie variabila pentru diesel), cu injectia directa de combustibil. La lansare vor fi disponibile 3 motorizari, doua pe benzina si una diesel. Alaturi de un raport excelent performante-consum, remarcabila este si livrarea cuplului maxim de la turatii foarte joase, de numai 1250 rpm pentru versiunile pe benzina. MINI Cooper dispune de un model de 1,5 litri si 3 cilindri care dezvolta 136 CP, MINI Cooper S  este echipat cu un motor de 4 cilindri in linie de 192 CP si  MINI Cooper D vine cu un motor diesel de 3 cilindri care dezvolta 116 CP.

Tehnologiile grupate sub denumirea MINIMALISM asigura un raport excelent intre performantele dinamice si consum. Acesta include, alaturi de motoare, o noua dezvoltare de cutii de viteze de sase trepte, atat manuale cat si automate si functia „Driving mode“ cu modurile GREEN, MID si SPORT. Cel mai mare progres in ceea ce priveste eficienta l-a inregistrat MINI Cooper, cu 2,6 secunde mai rapid pentru sprintul 0-100 km/h si emisii cu 27% mai mici. Cel mai mic consum este realizat de MINI Cooper D: 3,5-3,6 litri per 100 km/h sau 92-95 g CO2 per km (ciclu de test EU, variatie in functie de echipare).

Placerea de a conduce tipica MINI este oferita prin motorizari noi cu raspuns imbunatatit, masa redusa si rigiditate crescuta, dar si un nou sistem de suspensii care se bazeaza pe utilizarea aluminiului pentru a reduce greutatea. Manevrabilitatea este asigurata si de un sistem nou de directie asistat electric care include functia Servotronic standard. Amortizoarele dinamice (Dynamic Driving Control) se regasesc pentru prima oara la modelele MINI. Disponibile standard sunt Controlul electronic al stabilitatii (DSC) care include Controlul dinamic al tractiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafete precum zapada sau nisip, in timp ce diferentialul electronic cu patinare limitata (EDLC) si functia Performance Control a DSC sunt oferite optional. A fost optimizat si sistemul de franare iar acum noul model este disponibil cu jante de pana la 18 inch, cu 15 inch standard (16 inch pentru Cooper S).

In premiera este disponibil un selector „Driving mode“ care permite alegerea unuia din cele trei moduri de condus: GREEN, MID si SPORT. Acesta influenteaza raspunsul directiei si acceleratiei, modul de schimbare al treptelor pentru cutia automata si functionarea amortizoarelor dinamice, atunci cand acestea se afla in echiparea masinii. Suplimentar, modul GREEN impreuna cu o cutie automata permite rularea coasting automata la ridicarea piciorului de pe acceleratie (rularea libera, cu decuplarea motorului de la transmisie) pentru un plus de eficienta.

La interior, cadranele de bord pentru turatie si viteza sunt completate de un ecran multifunctional si indicatorul  de combustibil, toate redesenate. Displayul central cu un ecran de rezolutie mare, cu dimensiunea de 4 inch standard si 8,8 opţional, este incadrat de un inel exterior LED care ofera un feedback vizual pentru o serie extinsa de functii (de la reglarea volumului pana la senzorii de parcare). Ecranul central este comandat, pentru prima data la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut pentru acces rapid al functiilor principale (navigatie, radio, entertainment sau telefon) si o serie de 5 butoane favorite, programabile.

Noul MINI vine si cu o serie extinsa de sisteme de asistenta inovative care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, camera pentru recunoasterea semnelor de circulatie si indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale si pietoni cu functie de franare, parcare laterala automata sau controlul automat al fazei lungi.

MINI este o marca cu adevarat revolutionara in ceea ce priveste functiile de entertainment. Integrarea telefonului mobil permite accesul la o serie bogata de servicii on-line de muzica, de la Deezer si webradio la Facebook si foursqure. Alaturi de acestea se remarca aplicatiile speciale MINI, ca Mission Control, Dynamic Music si Driving Excitement sau MINIMALISM Analyser.  Mai mult, sistemul este deschis dezvoltatorilor de aplicatii pentru sistemele de operare Android si Apple, astfel incat utilizatorii pot beneficia constant de aplicatii noi, chiar si dupa achizitionarea masinii.

MINI Cooper S
4 clindri TwinPower Turbo (cu injectie directa, VANOS si Valvetronic)
Capacite clindrica: 1.998 cmc
Putere maxima: 192 CP, la 4.700-6.00 rpm
Cuplu maxim: 280 Nm, la 1.250-4.750 rpm (300 Nm overboost)
Acceleratie (0-100 km/h): 6.8 secunde (cutie automata: 6,7 secunde)
Viteza maxima: 235 km/h (233 km/h),
Consum mediu: 5,7-5,8 litri (5,2-5,4 litri) per 100 km

MINI Cooper
3 clindri TwinPower Turbo (cu injectie directa, VANOS si Valvetronic)
Capacite clindrica: 1.499 cmc
Putere maxima: 136 CP, la 4.500-6.000 rpm
Cuplu maxim: 220 Nm, la 1.250-4.000 rpm (230 Nm overboost)
Acceleratie (0-100 km/h): 7.9 secunde (7,8 s)
Viteza maxima: 210 km/h (210 km/h)
Consum mediu: 4,5-4,6 litri (4,7-4,8 litri) per 100 km

MINI Cooper D
3 clindri TwinPower Turbo (cu injectie directa, turbina cu geometrie variabila)
Capacite clindrica: 1.499 cmc
Putere maxima: 116 CP, la 4.000 rpm
Cuplu maxim: 270 Nm, de la 1.750 rpm
Acceleratie (0-100 km/h): 9,2 secunde (9,2 s)
Viteza maxima: 210 km/h (210 km/h),
Consum mediu: 3,5-3,6 litri (3,7-3,8 litri) per 100 km

Dimensiuni exterioare:
lungime: 3.821 mm (MINI Cooper S: 3.850 mm)
latime: 1.727 mm
inaltime: 144 mm
ampatament: 2.495 mm

Distribuie acest articol!