Calendarul Pirelli, la a 50-a aniversare
08.12.2013
        
Distribuie acest articol!   

Publicat prima data in anul 1964, Calendarul Pirelli si-a sarbatorit cea de-a 50-a aniversare si la Bucuresti, in cadrul unui eveniment desfasurat la Ambasada Italiei, in prezenta, Ambasadorului Italiei, Excelenta Sa domnul Diego Brasioli, a reprezentantilor la varf ai companiei Pirelli Romania, a partenerilor de afaceri si clientilor Pirelli Romania, precum si a presei.

Pirelli a gazduit mai multe evenimente pentru sarbatorirea acestei aniversari. In luna iunie, in New York, a fost organizata o sedinta foto speciala cu renumitii fotografi Peter Lindbergh si Patrick Demarchelier (primul realizand calendarele din 1996 si 2002, iar cel de-al doilea pe cele din 2005 si 2008) si modele reprezentative din cele mai recente Calendare: Alessandra Ambrosio, Helena Christensen, Isabeli Fontana, Miranda Kerr, Karolina Kurkova si Alek Wek.

Cu ocazia acestui eveniment, o expozitie retrospectiva a fost organizata la galeria Pirelli HangarBicocca din Milano, care a fost deschisa publicului pe 23 si 24 noiembrie 2013. Acest lucru a dat ocazia redescoperirii celor 50 de ani ai “The Cal”,  prin intermediul a peste 160 de fotografii realizate de peste 30 de fotografi care au lucrat la Calendar in decursul timpului.

Pentru a marca aceasta  aniversare importanta, Pirelli a hotarat sa nu realizeze un Calendar 2014, ci sa lanseze Calendarul Pirelli 1986 creat de Helmut Newton si care nu a fost publicat, fiind pastrat pana in prezent in arhiva companiei. Lucrarea laborioasa de reconstructie desfasurata de Pirelli Foundation, a contribuit la realizarea acestui proiect.

Dupa aproape 30 de ani, acest calendar, care valorifica o coincidenta norocoasa, faptul ca anii 1986 si 2014 au date identice, a vazut lumina tiparului si a facut parte din cadrul evenimentelor dedicate aniversarii.

“The Cal” a fost creatia Pirelli UK Limited, filiala britanica a Grupului, care a beneficiat de o mare libertate de actiune in realizarea proiectului. In 1964, cautand o strategie de marketing prin care Pirelli sa se diferentieze de concurenta interna, britanicii i-au angajat pe directorul artistic Derek Forsyth si fotograful britanic Robert Freeman, faimos pentru portretele formatiei Beatles, sa realizeze ceea ce, la vremea respectiva, reprezenta un proiect complet inovator.

Rezultatul a fost un produs rafinat, exclusiv, cu conotatii artistice si culturale care l-a facut din start sa se deosebeasca de lumea modei si „glamour”. De atunci, timp de 50 de ani, “The Cal” a continuat sa marcheze trecerea timpului cu imagini realizate de cei mai cunoscuti fotografi ai momentului – surprinzand si interpretand cultura contemporana si impunand adesea noi tendinte.

Distribuie acest articol!