Primele imagini cu noul Civic Type R
16.02.2015
        
Distribuie acest articol!   

Cel mai puternic derivat al gamei Honda Civic va debuta oficial in cadrului Salonului Auto de la Geneva, promovand o aerodinamica extrem de avansata, capabila sa permita noului model sa atinga cea mai mare viteza de top din segment.

Sute de ore de design asistat de computer si teste in tunelul aerodinamic au generat un exterior pe cat de spectaculos, pe atat de eficient in lupta impotriva rezistentei aerului. Dincolo de nivelul de atractie exercitat de liniile lui Type R se afla o stabilitate exceptionala la viteze mari, asigurata de valori de top in materie de apasare aerodinamica.

Rezultatul este o viteza de top de 270 km/h, valoare ce nu poate fi rivalizata de concurentii sai din clasa hot-hatch-urilor compacte cu tractiune. Un atuu important ce lucreaza impreuna cu aerodinamica intens studiata in vederea atingerii acestei cifre este noul propulsor pe benzina cu injectie directa VTEC Turbo, primul motor supraalimentat din istoria de 18 ani a gamei Civic Type R. Puterea maxima dezvoltata de noul propulsor va depasi valoarea de 280 CP.

Unul dintre elementele aerodinamice cu rol esential in ecuatia optimizarii curentilor de aer este podeaua plata a caroseriei care, impreuna cu difuzorul aerodinamic din partea din spate a masinii, genereaza o zona de curenti de aer care „lipeste“ efectiv masina de asfalt.

Eleronul impozant are o structura speciala in partea superioara, gandita pentru a genera si mai multa apasare aerodinamica, in timp ce partea din fata a masinii prezinta decupaje generoase cu scop dublu, de a oferi o racire eficienta si de a genera curenti de apasare pentru o stabilitate ideala la viteze mari.

Pentru a folosi la maxim resursele generoase de putere oferite de noul Type R, sistemul de franare a fost dezvoltat special pentru acest model de catre prestigiosul producator Brembo si dispune de discuri perforate si ventilate cu diametru de 350 mm in fata, cu etrieri cu 4 pistoane.

Noul Civic Type R va fi prezentat oficial la Salonul de la Geneva (3-15 martie) in culoarea Championship White – o nuanta speciala, ce a fost folosita de generatii succesive ale hot-hatch-ului nipon.

 

 

 

 

Distribuie acest articol!