GPS-urile auto portabile, mult mai ieftine decat cele integrate
02.03.2015
        
Distribuie acest articol!   

Mio Technology, unul dintre cei mai renumiti producatori de dispozitive GPS la nivel mondial, a realizat un studiu comparativ cu privire la diferentele de costuri si functionalitate intre  sistemele de navigatie integrate in autoturisme si dispozitivele GPS portabile.

Printre principalele avantaje ale dispozitivelor GPS portabile se numara actualizarile gratuite ale hartilor, de pana la 4 ori pe an pentru GPS-urile Mio, capacitatea de invatare a stilului de condus al utilizatorului, folosirea informatiilor colectate de la alti soferi pentru a optimiza ruta calculata, astfel incat utilizatorii sa calatoreasca mai rapid si mai eficient.

„Achizitia unui autoturism reprezinta cu siguranta o investitie majora, in special daca soferii vor sa beneficieze de dotari suplimentare, care sunt foarte scumpe. In cazul echipamentelor GPS, exista o diferenta importanta intre sistemele de navigatie integrate in autoturisme si cele portabile, in special la nivel de investitie financiara. Pe langa pretul scazut de achizitie, cel mai important avantaj este ca GPS-urile Mio beneficiaza anual de 4 actualizari gratuite ale hartilor. Daca vorbim de GPS-urile cu care sunt echipate autoturismele, actualizarile sunt, de regula, anuale si contra cost”, a declarat Cosmin Dobranis, country director Mio pentru Romania si Ungaria.

Studiul realizat de Mio Technology se bazeaza pe analiza sistemelor de navigatie integrate in unele dintre cele mai vandute cinci modele de masini pe piata din Romania in 2014: Dacia Logan, Ford Fiesta, Skoda Octavia, Volkswagen Golf si Renault Clio. Costurile generate de includerea la bord a unui sistem GPS pornesc de la 1.300 de lei si ajung pana la peste 17.000 de lei, care se adauga pretului standard al masinii.

In conditiile in care anual, aproximativ 5% din drumuri sunt cel putin partial modificate si apar noi cai de acces, benzi de circulatie, precum si noi limite de viteza pe anumite sectoare de drum, actualizarea cat mai frecventa a hartilor devine esentiala pentru utilizatori. Sistemele de navigatie integrate la bordul autoturismelor beneficiaza anual de un numar mic de actualizari ale hartilor – doua in cazul Skoda, sau o singura actualizare pentru sistemele GPS prezente pe modelele Volkswagen Golf, Renault Clio sau Dacia Logan si Ford. De fiecare data, utilizatorul trebuie sa plateasca intre 460 si 1.300 de lei pentru o astfel de actualizare.

Distribuie acest articol!