Noul BMW Seria 5 Sedan
14.10.2016
        
Distribuie acest articol!   

A saptea generatie BMW Seria 5 Sedan va impresiona prin imaginea sportiva si eleganta, atunci cand va ajunge pe sosele, dupa lansarea pe piata, in februarie 2017. Dinamica imbunatatita semnificativ, gama inegalabila de sisteme de asistare si conectivitate, alaturi de un sistem de operare nou si inovator sunt cele mai importante dotari. Astfel, noul BMW Seria 5 Sedan are toate instrumentele necesare pentru a continua succesul remarcabil inregistrat de predecesorii sai; peste 7,6 milioane de automobile BMW Seria 5 au fost vandute de-a lungul primelor sase generatii.

Aplicarea conceptului de design ultrausor BMW EfficientLightweight, cu utilizare extinsa a aluminiului si otelurilor de inalta rezistenta, reduce masa noii generatii Seria 5 Sedan cu pana la 100 kg fata de predecesorii sai. Sasiul nou proiectat, centrul de greutate coborat, distributia egala a maselor intre punti – emblematica pentru BMW – si caroseria ultrausoara ce ofera rigiditate torsionala exceptionala, toate aceste ingrediente combina o experienta foarte dinamica a condusului cu confortul pe distante lungi, valori pentru care BMW Seria 5 este renumit. Diferitele optiuni ale sasiului, precum Integral Active Steering (sistem cu roti spate directoare), care acum poate fi combinata cu tractiune integrala inteligenta xDrive, adauga noi calitati pachetului general orientat spre dinamica, conceput sa asigure ca BMW Seria 5 se afla inca o data in fruntea clasei sale. Noul BMW Seria 5 Sedan are un coeficient aerodinamic Cd 0,22 (pentru cel mai eficient model, BMW 520d EfficientDynamics Edition), o valoare record in segment.

O varietate de sisteme de asistenta sunt prezente in noul BMW Seria 5, pentru a oferi sustinere deplina conducatorului – nu doar in momentele critice, ci si in situatiile mai putin solicitante de la volan, precum ambuteiaje, trafic lent sau portiuni monotone de autostrada. In acest scop, automobilul este echipat cu o camera stereo, la care se adauga informatiile obtinute de la senzorii optionali de radar si ultrasunete pentru a monitoriza zona din jurul masinii. Noile dotari ale BMW Seria 5, alaturi de asistentul de evitare prin schimbarea benzii si avertizarea la trafic transversal, sunt asistentul pentru schimbarea benzii (Lane Change Assistant) si asistentul pentru mentinerea benzii (Lane Keeping Assistant), cu protectie activa in caz de coliziune laterala. Acesta din urma urmareste marcajele benzii de circulatie si zona din jurul automobilului si ajuta conducatorul in mod activ sa evite posibilele coliziuni prin efectuarea unor miscari corective asupra directiei.

De asemenea, BMW Seria 5 face un nou pas spre condusul autonom prin functii extinse pentru sistemul optional Active Cruise Control (ACC / tempomat activ) si asistentul pentru mentinerea directiei si a benzii Steering and Lane Keeping Assistant. Acestea includ adoptarea restrictiilor de viteza, pe care asistentul inteligent de viteza (Intelligent Speed Assist / dotare optionala) le comunica sistemului tempomat (conducatorul poate ajusta aceste date cu +/-15 km/h fata de viteza maxima legala). De la stationare pana la 210 km/h, automobilul poate prelua manevre de acceleratie, franare si directie, in functie de setari. Functia inteligenta Auto Start Stop isi ajusteaza reactiile in functie de conditiile de pe traseu si din trafic si astfel ofera un confort mai mare al condusului.

Noul BMW Seria 5 este echipat cu cea mai noua generatie a sistemului iDrive, cu ergonomie semnificativ imbunatatita. In versiune de top, acesta afiseaza functiile de navigatie, telefon si entertainment, precum si pe cele ale automobilului pe un ecran high-resolution de 10,25 inch (26,04 cm). Sistemul poate fi operat cu ajutorul controlerului iDrive cu touch, prin comanda vocala sau prin gesturi, dar si prin functia touch a ecranului central iDrive. Icoanele din ecranul principal (pentru sistemul de navigatie, functii entertainment, setari automobil, BMW Connected Drive etc.) sunt acum panouri active si afiseaza informatii precum harta sistemului de navigatie in timp real. Acum ele pot fi aranjate dupa preferinte utilizatorului.

Cea mai recenta generatie a BMW Head-Up Display integral color are o suprafata de proiectie care este mai mare cu 70% fata de versiunea anterioara si afiseaza semnele de circulatie, lista de apeluri telefonice, posturile radio, piesele muzicale, instructiunile de navigatie si avertizarile sistemelor de asistenta.

Maximizarea nivelului de confort la bord se realizeaza cu ajutorul optiunilor extinse de depozitare, a spatiului pentru picioare mai mare pentru pasagerii din spate si scaunele de confort cu functie de masaj, dar nu trebuie omise nici operarea inovatoare a scaunelor prin intermediul senzorilor tactili si aerul conditionat cu reglare pe patru zone cu ionizare si aromatizare discreta a aerului. Tehnologia speciala de incapsulare a motorului – Synergy Thermoacoustic Capsule (SYNTAK) -, geamul cu izolare acustica pentru parbriz si amortizarea fonica din tapiteria acoperisului aduc o reducere suplimentara semnificativa a nivelului de zgomot din automobil. Toate variantele de faruri specificate pentru BMW Seria 5 Sedan folosesc tehnologia LED. Disponibile optional sunt farurile LED adaptive cu distributie variabila a luminii, inclusiv luminile adaptive pentru sens giratoriu si faza lunga cu efect antiorbire BMW Selective Beam cu raza de actiune de pana la 500 m.

Noul BMW Seria 5 ofera o propunere convingatoare si in ceea ce priveste conectivitatea. Pe langa numeroasele dotari BMW ConnectedDrive, sunt disponibile servicii noi care rasfata calatorii de business cu un plus de confort si economisesc timp. Printre acestea se numara noua tehnologie ParkNow pentru rezervari si plati digitale ale locurilor de parcare, functia On-Street Parking Information (cautare inteligenta a locurilor de parcare) si dotarea optionala Parking Assistant (asistent la parcare), care detecteaza locurile goale si parcheaza automat automobilul. In plus, serviciul Microsoft Exchange permite acum ca utilizatorii Microsoft Office 365 sa-si poata sincroniza e-mailurile, intrarile din calendar si contactele si sa le editeze din automobil. In acelasi timp, sistemul Remote Parking – disponibil optional – permite ca BMW Seria 5 Sedan sa fie manevrat chiar si in cele mai inguste locuri de parcare, de la distanta, prin intermediul cheii masinii. Iar integrarea smartphone-ului a fost imbunatatita suplimentar – de la Apple CarPlay (care, ca o premiera pentru un constructor auto, a fost integrata wireless complet) pana la incarcarea prin inductie a telefonului si hotspot WiFi pentru pana la zece dispozitive. O parte dintre aceste sisteme, precum ParkNow, On-Street Parking Information sau Apple CarPlay, nu sunt inca disponibile in Romania.

BMW Connected, asistentul digital personal de mobilitate pentru BMW, este disponibil in Europa cu incepere din luna iulie 2016. Urmatoarea etapa de dezvoltare a sistemului, completata cu servicii suplimentare, este pregatita sa fie lansata cu noul BMW Seria 5. BMW Connected Onboard ofera conducatorilor o imagine de ansamblu a informatiilor referitoare la mobilitate. Continutul relevant, precum destinatiile de navigatie viitoare si ora estimata de sosire inregistrate in agenda personala de mobilitate, este transferat perfect in automobil din smartphone-ul conducatorului si este afisat pe ecranul personalizat. Remote 3D View permite conducatorilor sa acceseze imagini tridimensionale ale zonei din jurul masinii – pe smartphone, direct pe telefonul mobil oricat de depate s-ar afla de automobil.

Toate motoarele din portofoliul Seria 5 Sedan apartin familiei de propulsoare BMW EfficientDynamics, nou dezvoltata si modulara. Tehnologia BMW TwinPower Turbo ofera tuturor membrilor noi ai familiei combinatia de performante remarcabile si eficienta exceptionala. Doua motoare diesel si doua variante pe benzina vor fi disponibile de la lansare, puterea lor fiind transferata fie catre puntea spate, fie catre toate rotile prin intermediul tractiunii integrale BMW xDrive.

Noul motor de 2,0 litri, cu patru cilindri, de la BMW 530i dezvolta un cuplu maxim de 350 Nm si o putere maxima de 185 kW/252 CP. Consumul de combustibil in ciclul mixt este de 5,4 l/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 126 g/km – o scadere de peste 11% fata de datele predecesorului. BMW 530i accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,2 secunde, in timp ce viteza maxima este de 250 km/h.

La lansare, varful gamei de motoare va fi propulsorul de 250 kW/340 CP aflat sub capota noului BMW 540i. Acest propulsor de 3,0 litri, cu sase cilindri dispusi in linie, produce un cuplu de 450 Nm. In ciuda plusului de putere si de dinamica, consumul mediu este de doar 6,5 l/100 km, iar emisiile CO2 sunt de doar 150 g/km. In varianta xDrive, BMW 540i este propulsat de la 0 la 100 km/h in numai 4,8 secunde.

Motorul diesel cu patru cilindri ce propulseaza BMW 520d dezvolta 140 kW/190 CP si un cuplu maxim de 400 Nm. Consumul de combustibil si emisiile CO2 sunt de 4,1 l/100 km si 108 g/km in echiparea cu transmisie manuala, respectiv de 4,0 l/100 km si 107 g/km in cea cu transmisie Steptronic cu opt trepte. Sedanul accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,6 secunde (cu transmisie Steptronic). Viteza maxima este de 237 km/h.

Si noul BMW 530d se remarca prin dinamica si eficienta. Dezvoltand 195 kW/265 CP si un cuplu maxim de 620 Nm, motorul cu sase cilindri dispusi in linie este superior fata modelul echivalent al gamei actuale. Iar BMW 530d impresioneaza si prin consumul mediu de 4,5 l/100 km si emisiile CO2 de 118 g/km – o imbunatatire de aproximativ 13% fata de predecesor. Noul BMW 530d sprinteaza de la 0 la 100 km/h in doar 5,7 secunde, in timp ce viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.

La cateva saptamani dupa lansare, BMW va adauga alte trei variante de motorizare in portofoliul sau. Motorul diesel cu patru cilindri, ce dezvolta 140 kW/190 CP, va fi prezent in forma sa cea mai eficienta pe BMW 520d EfficientDynamics Edition, cu transmisie Steptronic cu opt trepte. Emisiile CO2 de doar 102 g/km reprezinta un record in segment (consum mediu mixt: 3,9 l/100 km).

Disponibil tot din luna martie 2017 va fi si un model BMW Seria 5 Sedan cu sistem de propulsie hybrid plug-in, sub forma BMW 530e iPerformance. Combinatia dintre conceptul de propulsie electrica BMW eDrive si motorul pe benzina, cu patru cilindri, produce emisii CO2 foarte reduse, doar 46 g/km (consum 2,0 l/100 km). Puterea sistemului este de 185 kW/252 CP.

BMW M550i xDrive va deveni punctul de atractie sportiva a noii game BMW Seria 5, cel putin pentru moment. Motorul V8, care dezvolta o putere de 340 kW/462 CP si un cuplu de 650 Nm, impresioneaza nu doar prin performantele remarcabile, ci si prin eficienta dovedita (consum mediu mixt: 8,9 l/100 km, emisii CO2: 204 g/km). BMW M550i xDrive realizeaza sprintul 0-100 km/h in 4,0 secunde.

Save

Save

Save

Distribuie acest articol!