Ce secret ascund noile modele Peugeot la interior
07.02.2017
        
Distribuie acest articol!   

Noul Peugeot 3008 a castigat Marele Premiu pentru cel mai bun interior al unei masini lansate in anul 2016, in cadrul celei de-a 32-a editii a Festivalului International Auto de la Paris. Compartimentul pasagerului din noul SUV Peugeot 3008 este unic, oferind ultima generatie a i-Cockpit-ului Peugeot, dotat cu volan compact si head-up digital display standardizat. La baza ecranului tactil mare, comutatoarele intuitive permit un acces usor la principalele functii de control. Noul i-Cockpit Peugeot este cea mai recenta inventie a marcii, care cu tehnologia sa avansata, stabileste noi standarde in ceea ce priveste designul interiorului.

Pentru cei care urmaresc indeaproape evolutia grupuluI PSA, acest succes nu este surprinzator! In urma cu ceva timp, in momentul lansarii planului de relansare, denumit Push to Pass, presedintele PSA, Carlos Tavares, vorbea despre consolidarea pozitionarii in top si insista asupra aparitiei noului i-Cockpit la toate modelele.

Dupa doi ani de cercetari intense, efectuate de PSA in colaborare cu doua laboratoare specializate (Laboratoire des Usages en Technologies d’Information Numeriques – LUTIN si Bertin Technologies), au fost masurate stiintific emotiile traite de clienti, la bordul automobilelor Peugeot. Asa a fost dezvoltata interfata om-masina IHM, capabila, sustin cei de la PSA, de a crea o relatie sentimentala intre om si automobilul sau.

Primul rezultat al muncii celor din „user experience cockpit team” (UXCT) a aparut in 2012, pe 208 si 2008, apoi in 2013, pe 308, dupa care IHM a fost implementat pe intreaga gama Peugeot. Proiectul s-a dovedit a fi, in cele din urma, mai mult decat o gaselnita de marketing, ba mai degraba un autentic amplificator de senzatii, capabil sa redea celui de la volan placerea de a conduce. Intreg proiectul a reunit 230 de persoane, intr-o echipa pluridisciplinara formata din ingineri, designeri, dezvoltatori in diverse domenii conexe si specialisti in ergonomie. In fruntea echipei s-a aflat designerul Saran Diakite Kaba, cea care a introdus in lumea automobilului notiunea de design de interactiune intre sofer si automobil.

Save

Distribuie acest articol!