Suzuki lanseaza noul Swift in Europa cu ocazia Salonului de la Geneva

9 martie 2017

Sursa: comunicat de presa Suzuki Romania / RS Sara Motors



In cadrul Salonului de la Geneva 2017, Suzuki dezvaluie noul model Swift destinat pietei din Europa. Noua generatie poarta ADN-ul Swift, adoptand insa un stil complet nou si beneficiind de o caroserie ultra usoara pentru performante superioare, precum si tehnologii de siguranta avansate. Rezultatul este un design exterior european, completat de un interior cu un caracter sportiv si functional, un model agil si usor de condus, ce ofera senzatia de siguranta la volan.

Noul Swift este primul model ce beneficiaza de sistemul frontal avansat de detectie Suzuki, ce imbina o camera monoculara si un senzor cu laser, oferind functii de siguranta avansate, printre care se numara franarea de urgenta autonoma, avertizarea la schimbarea involuntara a benzii de rulare si faza lunga asistata. Noul model este de asemenea dotat cu senzori milimetrici ce asigura functionarea sistemului cruise control adaptiv.

Noul model Swift este mai scurt cu 10 mm fata de versiunea curenta Swift, in timp ce ampatamentul este cu 20 mm mai lung, oferind astfel mai mult spatiu interior, ce se materializeaza intr-un spatiu pentru bagaje de 254 de litri, cu 54 de litri mai mult decat versiunea actuala. Noul Swift este cu 15 mm mai scund si 40 mm mai lat.

Printre elementele de design care au suferit transformari se numara liniile bine conturate, montantii A ascunsi si grupurile optice fata-spate verticale. Pentru a crea mai multa emotie si a oferi senzatia de forta si stabilitate, caroseria este mai scurta, mai joasa si mai lata, in timp ce grila frontala larga si agresiva impreuna cu liniile pline de caracter ale aripilor exprima putere.

Impresia de centru de greutate coborat este intretinuta si de montantii ascunsi care creeaza impresia unui plafon plutitor. Manerele portierelor spate, plasate in montanti, adauga stil si un aer sportiv modelului, in timp ce blocurile optice spate dotate cu LED ii confera un aspect high-tech.

Plansa de bord de mari dimensiuni accentueaza senzatia de rapiditate si eficienta, in timp ce accentele curajoase si sofisticate de alb si crom satinat din habitaclu completeaza nuantele generale de negru pentru a crea un spatiu interior puternic contrastant. Ceasurile de bord au fie o culoare, fie sunt monocrom, cu un LCD in centru, cu un ceas de temperatura a apei langa unul dintre cele doua indicatoare principale si un ceas pentru nivelul combustibilului in interiorul celuilalt, sau a unui segment de afisare,

Noul Swift se bazeaza pe platforma de noua generatie HEARTECT, care ofera performante mult imbunatatite, fiind construita din materiale foarte usoare si extrem de rigide. O revizuire completa a structurii inferioare si a dispunerii diferitelor componente a dus la folosirea unui cadru foarte rigid, cu o forma usor curbata, care ajuta la o dispersare mai buna a energiei care a dus astfel la cresterea sigurantei in cazul unei coliziuni. In plus, aceasta a dus la o reducere a ranforsarilor, ceea ce face ca masa proprie a masinii sa fie de doar 840 kg, cu 120 kg mai putin decat la modelul Swift actual.

Motoarele, inclusiv cele care dispun de sistemul hibrid de tip mild, au fost testate in conditii extreme, de la temperaturile de sub zero grade in Suedia, la temperaturile ridicate din Spania.

Motorul 1,0 BOOSTERJET pe benzina ofera atat un consum redus de combustibil, cat si performante rutiere excelente. Modul de amplasare si sistemul cu injectie directa contribuie la un consum scazut de combustibil, in timp ce turbo compresorul ofera acelasi cuplu dintr-un motor de 1 litru ca si un motor aspirat de 1,7-1,8 litri. Chiar daca vine cu un nivel ridicat de putere, zgomotul si vibratiile sunt reduse, datorita unei rigiditati marite a sasiului. Motorul ofera performante optime in toate conditiile, de la mersul prin oras la mersul sportiv.

Noul Swift este disponibil si cu motorul 1,2 DUALJET pe benzina, reinnoit cu cilindri mai compacti pentru o rata mai mare de compresie si echipat cu sistemul EGR (de recirculare a gazelor de esapament), cu injectie dubla, care combinate cu celelate imbunatatiri aduce o economie de 5% in ceea ce priveste consumul de combustibil, comparativ cu acelasi motor folosit de actualul model Swift.

O cutie manuala cu 5 trepte ofera un raport optim pentru fiecare motor si tren de rulare, pentru a obtine cel mai bun raport in ceea ce priveste consumul de combustibil si performantele masinii. Versiunea utilizata cu motorul de 1,0 litri ofera soferului o senzatie mai sportiva la schimbarea treptelor de viteza. De asemenea, este disponibila si o transmise CVT care a fost imbunatatita pentru un rulaj fara socuri, precum si o cutie automata in 6 trepte cu un raport de transmisie mai mare.

Sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem hibrid de tip “mild”, dezvoltat de Suzuki, care foloseste un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asista motorul termic in timpul accelerarilor si permite recuperarea energiei in timpul franarilor. Sistemul ISG este folosit in locul unui alternator conventional pentru ca ISG regenereaza electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporeste eficienta de regenerare a energiei, detectand forta de apasare a franelor, amplificand in consecinta cantitatea de energie generata.  Folosind energia stocata, functia motorului electric din ISG imbunatateste consumul de combustibil, asistand partial motorul termic, oferind cantitatea suplimentara de energie necesara in momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau in timpul accelerarilor puternice. Sistemul SHVS este disponibil pe ambele motorizari.

Noul Swift va fi comercializat incepand cu luna aprilie 2017.

Save

Save

Save

Save

Save