BMW Group lanseaza BMW CarData: comunicarea de date dinspre masina
05.06.2017
        
Distribuie acest articol!   

BMW Group continua sa-si extinda serviciile premium inovatoare si, prin BMW CarData, permite optiuni de servicii personalizate pentru conducatorii BMW pe baza datelor din automobil.

La evenimentul "Mobility of Tomorrow", o initiativa a Asociatiei Germane a Industriei Auto, ce a avut loc la Berlin la 30 mai, Peter Schwarzenbauer – membru al Consiliului de Administratie al BMW AG si responsabil pentru MINI, Rolls-Royce, BMW Motorrad, Customer Engagement si Digital Business Innovation BMW Group, a explicat: "BMW CarData va duce conectivitatea automobilelor noastre intr-o noua dimensiune. Clientii BMW ConnectedDrive vor putea sa beneficieze in mod rapid si usor de servicii terte noi, inovatoare si personalizate. Protectia datelor automobilului face parte din intelegerea noastra a conceptului premium in automobilul conectat. Acest lucru este ceea ce astepta clientii din partea noastra. In acest fel, permitem clientilor sa decida ce se intampla cu datele lor. Aceasta este filosofia din spatele BMW CarData".

BMW CarData ofera numeroase beneficii clientilor: conducatorii pot economisi bani cu prime de asigurare individualizate, bazate, de exemplu, pe kilometrajul real. Sau sa beneficieze de programari in service mai rapide, pentru ca, datorita pregatirii ideale, piesa necesara a fost comandata in prealabil. Dar, de asemenea, este usor sa ne imaginam in viitor servicii complet noi, precum optiuni de infotainment personalizate. Pentru utilizarea BMW CarData este necesar un model BMW cu card SIM integrat. Aproximativ 8,5 milioane de automobile BMW indeplinesc in prezent aceasta cerinta. Odata ce clientii si-au inregistrat modelele BMW in portalul ConnectedDrive, ei pot sa utilizeze si BMW CarData fara costuri suplimentare.

BMW CarData functioneaza dupa cum urmeaza: automobilul genereaza date, inclusiv date despre stare precum kilometrajul sau date bazate pe utilizare precum consumul mediu si date de evenimente precum apel de service automatizat. Unele date, precum asa-numitele datele telematice, sunt transmise in forma criptata, exclusiv prin intermediul cardului SIM instalat permanent, catre serverele BMW securizate. De acolo, cu acordul clientului, furnizorii de servicii pot accesa datele criptate necesare pentru anumite servicii. Securitatea datelor este intotdeauna principala prioritate. Accesul tertilor la automobil, care sporeste considerabil riscul de hacking, este evitat. Peter Schwarzenbauer: "Pentru clienti, CarData inseamna securitate, transparenta si control asupra datelor de la propria masina, combinate cu numeroasele beneficii ale serviciilor personalizate".

BMW CarData permite clientilor sa gestioneze foarte simplu modul in care sunt partajate datele telematice cu furnizorii de servicii. Tot ce este nevoie pentru a elibera date, a refuza accesul sau a retrage consimtamantul anterior este un click al mouse-ului: clientul este singurul care decide daca o companie primeste datele sau nu. In acest fel, clientii pastreaza intotdeauna controlul. BMW Group este prima companie auto care a introdus acest serviciu, aflat deja in conformitate cu reglementarile UE privind protectia generala a datelor planificate pentru 2018.

Furnizorii de servicii, cum ar fi garajele, companiile de asigurari si administratorii de flote, se pot inregistra la BMW CarData. in cazul in care clientii doresc sa utilizeze un anumit serviciu si isi dau acordul in mod activ pentru publicarea datelor telematice, companiile solicitante primesc, in forma criptata prin intermediul backend-ului securizat al BMW, datele de care au nevoie pentru serviciu. Aceste informatii ofera baza optiunilor de servicii inovatoare personalizate si bazate pe date – de la functiile infotainment la functionalitatea smart home -, care permit clientilor o gama larga de servicii cu valoare adaugata. BMW CarData a fost lansat in Germania la 30 mai 2017, dupa care, treptat, va fi disponibil si pe alte piete.

Distribuie acest articol!