La Sibiu au demarat testele de iarna in cadrul proiectului 24auto.ro/electromobilitate
28.10.2018
        
Distribuie acest articol!   

Dupa o luna petrecuta in terenul plat din zona Timisoarei, primul automobil din flota 24auto.ro destinat educarii electromobilistice a publicului interesat, a ajuns la Sibiu. Acolo partenerii de la Porsib, un service multimarca cu peste 26 de ani de experienta si acreditat RAR, vor gazdui testele de iarna.

Este pentru prima oara cand am oferit test drive-uri in Deva si Sibiu, cu aceleasi rezultate pozitive despre cat de usor si comod se conduce o masina electrica. Cei 270 km intre adresa de plecare din Timisoara si cea de sosire din Sibiu au necesitat o incarcare intermediara, efectuata in 20 de minute, la statia de 50 kW din pacarea Kaufland Deva.

Pornind de la mersul in oras cu o pedala, utilizand franarea regenerativa, pe bucatile de autostrada spre Sibiu am experimentat condusul „fara pedala”. Odata ce am gasit distanta confortabila fata de autovehiculul din fata, Ioniq-ul nostru a avut grija sa mentina viteza prestabilita, sa incetineasca atunci cand banda din stanga era ocupata si sa accelereze lin, odata ce banda se elibera, ca sa ne angajam in depasire.

Confort, liniste, efect terapeutic… toate ne-au trecut prin cap, dar erau deja scrise de alti autori, care si-au descris experienta la volanul unui automobil electric inaintea noastra. Tot asa s-a intamplat si cu critica adresata vizibilitatii spre spate, care este foarte modesta.  Noroc cu camera care se cupleaza automat la mersul in spate si cu ecranul mare si luminos, care permit manevrele cu spatele in conditii de siguranta.

Doua fraze noi au fost adaugate colectiei noastre, de limbajul soferilor amatori ce incearca condusul electric pentru prima oara, in cadrul proiectului 24auto.ro/electromobilitate. Decanul de varsta al grupului din acest weekend a avut comentariul cel mai succint: „Exceptional” in repetate randuri, in timpul probei de drum derulata in zona Cisnadie, iar mezina grupului a gasit remarcabil faptul ca in Ioniq iti poti incarca telefonul wireless.

La Porsib „Ionica”, cum a fost botezat automobilul de test de unul din primii conducatori, a primit anvelope de iarna Nokian, fiindca pe traseele montane, avute in obiectiv pentru sfarsitul de saptamana, se anunta zapada. Urcarea la Paltinis a fost o placere, cuplul suficient si absenta schimbarilor de viteza asigurand un mers cursiv si o urcare lina pe „acele de par” si virajele stranse ale traseului. La coborare, cu franarea regenerativa pe treapta a treia, maxima, nu a fost nevoie de frana de picior clasica, spre surprinderea tuturor, desi diferenta de nivel este considerabila.

Bilantul energetic este extrem de interesant, fiindca desi pe urcare am consumat 19% din rezerva de energie pentru 12% din distanta disponibila la baza muntelui, la coborare am recuperat 5%.

Consumul mediu din ultima saptamana, 13,2 kWh / 100 km, a crescut fata de media obtinuta in prima luna la Timisoara, datorita a cel putin patru factori:

  1. rularea cu viteza mare pe autostrada
  2. terenul denivelat din zona Sibiului si urcarea la statiunea Paltinis
  3. anvelopele de iarna cu frecare mai ridicata decat cele din dotarea de serie
  4. utilizarea mai indelungata a sistemului de incalzire, din cauza temperaturilor experioare mai scazute.

Cu toata cresterea de 14,6% fata de valoarea indicata in specitificatia tehnica (11,5 kWh / 100 km) costul energiei se mentine in limite rezonabile, 8,2 lei pentru 100 km, ceea ce ar face ca o calatorie de la Timisoara la Sibiu cu Hyundai Ioniq sa coste 22 de lei.

Multumim retelei Kaufland si initiativei de a furniza curentul pentru incarcare (deocamdata) gratuit, ceea ce reduce costul calatoriilor cu orice automobil electric!

db

Distribuie acest articol!