Salonul de la Paris 2018 - cele mai importante noutati
02.10.2018
        
Distribuie acest articol!   

Astazi si-a deschis portile editia 2018 a unuia dintre cele mai importante saloane auto din lume, cel de la Paris, asa-numitul Mondial de l’Automobile.

In ceea ce ne priveste, dupa ce am prezentat in avans o serie de noutati, ne-am propus sa trecem in revista, mai jos, o serie de alte premiere de la salon, cu promisiunea de a reveni ulterior cu si mai multe detalii referitoare la atractiile la Paris 2018.

Noua Toyota RAV, in premiera europeana
Noua generatie a celebrului SUV japonez isi face debutul european si se anunta, pentru prima oara, disponibila doar in versiune hibrid. Un motor atmosferic pe benzina de 2,5 litri este combinat cu alte doua motoare electrice, cate unul pe fiecare puncte, pentru a asigura astfel tractiune 4×4. Puterea cumulata este de 222 CP. Modelul foloseste noua arhitectura globala TNGA (Toyota New Global Architecture), iar asezarea acumulatorilor sb bancheta spate ofera spatiu suficient pentru picioare si un portbagaj de 580 litri. Designul preia elemente de la modelul mai mic CH-R, care se bucura de mare succes in Europa.

Noul Mercedes Clasa B
A treia generatie a monovolumului compact este mai dinamica, gratie profilului ceva mai coborat. Marile schimbari sunt insa la interior, in principal datorita bordului digital, disponibil in trei versiuni, cu display-uri de mari dimensiuni. Sub capota se regasesc cinci motorizari, doua pe benzina si trei diesel, cu puteri intre 136 si 190 CP si transmisii 7G-DCT sau 8G-DCT, cutia cu dublu ambreiaj in 8 rapoarte fiind o premiera pentru acest model.

Suzuki Vitara facelift
Dupa mai bine de trei ani de cariera, Vitara, SUV-ul compact de la Suzuki, a primit o revizuire discreta. Cea mai mare noutate este la calandru, care a fost redesenat in intregime. O alta noutate se regaseste si la bord, gratie display-ului de 4,2 inch, cu functii noi. Motorul pe benzina de 1,6 litri atmosferic, folosit pentru intrarea in gama, a disparut, astfel ca oferta actuala este compusa din agregatul 1,4 turbo de 140 CP si cel in trei cilindri 1,0 de 110 CP. De asemenea, lista sistemelor de asistare la condus este acum mai bogata.

Versiuni hibrid pentru Renault Clio, Captur si Megane
Strategia Renault evolueaza si, dupa ce s-a concentrat mai mult pe versiuni 100% electrice, acum anunta ca in viitor va lansa si propulsii hibrid. Astfel, se spera in recuperarea terenului pierdut pe acest segment, cu modelele Clio, Captur si Megane. Viitoarea generatie Clio 5, asteptata in 2020, va avea, asadar, si o versiune hibrid cu baterie de 1,2 kWh. De asemenea, Renault a prezentat un concept surpriza, denumit K-ZE, un mic SUV electric, destinat pietei din China.

Mazda anunta revenirea motorului rotativ
Constructorul nipon anunta revenirea motorului rotativ in urmatorii ani, prin doua variante electrice, pentru prima faza. Prima propulsie va fi alimentata exclusiv de la baterie, a doua urmand sa dispuna si de un motor termic, rotativ, cu rol de prelungire a autonomiei.

Dacia Duster cu motor 1.3 tCe
Noul motor pe benzina in 4 cilindri 1.3 tCe, dezvoltat de Alianta Renault-Nissan in cooperare cu Mercedes, va fi disponibil in curand si pe Duster, in doua versiuni de putere – 130 si 150 CP. Pentru inceput, oferta este valabila doar pentru varianta cu tractiune pe o singura punte, cea pentru 4×4 fiind asteptata la mijlocul lui 2019.

Noul BMW Seria 3
A saptea generatie Seria 3 a crescut in lungime pana la 4,71 m, cu 8 cm mai mult decat precedenta. Stilul este ceva mai agresiv, codul de design fiind preluat de la noua Serie 5. La momentul lansarii sunt disponibile cinci motorizari, cu puteri intre 150 si 265 CP: benzina 320i de 184 CP si 330 i de 358 CP (ambele in 4 cilindri) si diesel 318d de 150 CP (4 cilindri), 320d de 190 CP (4 cilindri) si 330d de 265 CP (6 cilindri). Transmisia integrala xDrive este momentan disponibila doar pe 320d. Sunt asteptate, desigur, versiuni M Performance si i Performance. Lansarea comerciala este anuntata pentru martie 2019.

Distribuie acest articol!