Cum se comporta un automobil electric la temperaturi sub zero grade Celsius?
18.11.2018
        
Distribuie acest articol!   

In raportul de saptamana trecuta despre progresul proiectului de educarea electromobilistica, initiat de revista noastra impreuna cu partenerii Casa Auto Timisoara, Porsib Sibiu si Inspiroline, scriam: „Pentru saptamana viitoare ne propunem utilizarea functiei de preincalzire a automobilului, care poate fi programat ca la ora de plecare sa fie incalzit la temperatura dorita, ceea ce duce la vizibilitate optima de la pornire, cu toate suprafetele vitrate si oglinzile dezghetate si interiorul incalzit”.

Variatia temperaturii la Sibiu in cele doua saptmani de testare  Sursa: meteoblue

Dupa cum ne asteptam, temperaturile au continuat sa scada la Sibiu, maximele din ultimele trei zilei fiind sub 10 grade Celsius, iar in diminetile cu temperaturi negative,  functia de preincalzire a fost foarte apreciata pentru naveta zilnica, care incepe dis de dimineata si acopera in medie intre 40 si 50 km pe zi. Confortul unui interior preincalzit, cu energie din priza de incarcare, are insa un pret.

Un automobil cu motor clasic utilizeaza pentru incalzire caldura recuperata, generata de functionarea motorului cu ardere interna, care altfel este risipita in atmosfera. Un automobil electric utilizeaza pentru incalzire energie electrica suplimentara, care este „sustrasa” din acumulator, reducand autonomia in perioada rece.

Consumul mediu a crescut fata de saptamana trecuta, pe acelasi traseu, cu acelasi utilizator, cand temperatura nu a coborat sub 5 grade Celsius. Media de 17,3 kWh pentru 100 km, reprezinta 10,7 lei pentru 100 km si este inca in limite rezonabile, dar considerabil peste valoarea de catalog de 11,5 kWh/100 km sau 7 lei/100 km in „unitati de masura” mai palpabile pentru public.

„Ionica”, cum a fost botezat automobilul nostru de test, un Hyundai Ioniq 100% electric, a acumulat aproape 4.000 km in cele opt saptamani de cand a inceput lunga calatorie de educare a publicului, prin experienta proprie, despre avantajele electromobilitatii in exploatare urbana si periurbana zilnica si a mai fost condus inca de doi automobilisti interesati, la primul lor contact cu un vehicul electric.

db

Distribuie acest articol!