Performante electromobilistice globale - prezent si viitor, vanzari si productie
04.12.2018
        
Distribuie acest articol!   

Anul 2018 a fost initial considerat doar unul pregatitor, inainte de ofensiva modelelor electrice planificata pentru 2019, cand va intra in vigoare legislatia ce prevede cote obligatorii pentru vanzarea de automobile NEV (New Energy Vehicles) in China (10% in 2019, 12% in 2020, 20% in 2025).

Estimarile vanzarilor globale, compilate de echipa de la Inside EVs, dovedeste ca in primele zece luni s-a inregistrat o crestere spectaculoasa pe toate pietele, in fiecare luna.

In topul modelelor 100% electrice gasim pentru prima oara noul Model 3 de la Tesla, care a detronat eternul numar 1, din 2011 incoace, Nissan Leaf. Pentru a fi cat mai obiectivi, subliniem efortul Nissan, fiind singurul model electric produs in trei fabrici (Oppama – Japonia, Smyrna – SUA si Sunderland – Marea Britania), in timp ce Tesla Model 3 se produce deocamdata la Fremont, California si s-a vandut doar in SUA si Canada (un numar mic, pentru omologari si test drive a fost livrat in Europa, in 2018).

Dupa o lunga perioada de scepticism, se pare ca si Grupul Volkswagen a pornit in forta pe calea electrificarii. Am relatat despre fondurile semnificative aprobate de Consiliul de Administratie (peste 44 miliarde de euro) pentru electrificare, reutilarea a trei fabrici din Germania pentru productia de automobile electrice, inceperea constructiei unei fabrici dedicate la Shanghai si cautarea unei locatii in SUA.

O stire noua imbucuratoare vine de la Porsche, marca a Grupului Volkswagen, care a decis cresterea productiei pentru Taican, fata de seria planificata initial pentru 20.000 pe an, datorita cererii pe piata mai mare decat cea anticipata.

Auzeam pana nu de mult liderii companiilor traditionale afirmand ca nu ar exista cerere pentru automobile electrice, in timp ce modele ca Hyundai Ioniq si Kona, Jaguar I-Pace, Nissan Leaf aveau termene de livrare enorme, tocmai fiindca cererea de pe piata nu a fost recunoscuta si a depasit cu mult oferta.

Intr-un interviu acordat publicatiei Wirtschaftswoche, Oliver Blume, CEO Porsche, declara ca productia va fi majorata si diversificata, primul derivat Taican, denumit „Cross Turismo”, fiind aprobat pentru productie.

Pentru a sublinia increderea cu care conducerea Porsche a decis majorarea productiei, Blume declara ca vanzarile pentru modele clasice Porsche in Norvegia nu depasesc 600 de unitati pe an, iar pentru Taican exista deja peste 3.000 de inscrieri (de 5 ori mai mult !) cu un avans depus.

Inca o data se confirma o pagina din „manualul succesului Tesla” cu automobile electrice. Cine produce modele atractive pentru public, cu performante echivalente sau mai bune decat cele cu motoare clasice, se va confrunta cu probleme de productie, nu de vanzare.

db

Distribuie acest articol!