Vanzarile de automobile electrice in China au crescut cu 175%!
25.02.2019
        
Distribuie acest articol!   

Pentru a intelege incotro se indreapta piata auto globala in 2019, aruncam o privire la vanzarile din ianuarie in China, piata care ramane de departe cea mai mare pe plan mondial, orice variatie sau modificare de preferinte avand un impact major asupra statisticilor.

Considerand ca nu este o piata bazata strict pe cerere si oferta, legiuitorul intervenind masiv cu reglementari si subventii care incurajeaza electrificarea, piata chineza comunica o imagine distorsionata in favoarea automobilelor electrice.

Cu toate acestea, bazat pe informatiile compilate de echipa de la EV sales, in timp ce vanzarile de automobile cu motoare cu ardere interna au scazut cu 18%, continuand tendinta demarata anul trecut, vanzarea automobilelor electrice si plug in hibride a crescut cu 175%, ajungand la respectabila cifra de 96.000 de unitati in luna ianuarie.

Chiar daca reprezinta in prezent doar 4,8% din totalul vanzarilor, fata de cota de 10% impusa de guvernul chinez pentru anul 2019, este evident ca pana la finalul anului proportiile se vor modifica semnificativ, producatorii interni si importatorii riscand altfel amenzi usturatoare.

In luna februarie au ajuns primele vapoare cu Tesla Model 3 in China si livrarile au inceput in avans, incercand sa fie cu un pas inainte de data de incheiere a armistitiului temporar, dar perspectiva este puternic umbrita de incertitudinile cauzate de razboiul tarifelor intre SUA si China.

Importatorii au pana in prezent un segment mic, aproximativ 5%, din piata chineaza de automobile electrice, dar Tesla se pregateste sa lanseze in acest an productia in Shanghai, pentru Model 3 si noul Model Y, impactul asupra pietii din China fiind probabil vizibil doar in 2020, cand cota de vanzare impusa pentru automobile electrice va creste la 12%.

Va fi interesant de urmarit cum va profita firma Tesla si alte startup-uri chineze, a caror productie este 100% electrica, de cotele impuse de guvern, prin comercializarea de „credite verzi” acelor producatori ce nu pot atinge procentele de vanzare dorite de oficialitati.

Detalii despre modelele din topul vanzarilor in China in luna ianuarie 2019 gasiti aici.

db

Distribuie acest articol!