De la Atlantic la Motor City, cu Tesla Model 3
28.10.2019
        
Distribuie acest articol!   

In prima zi de Craciun de anul trecut, incepea in Livonia, o mica localitate din apropiere de Motor City, aventura unei Tesla Model 3 in drum spre Romania, unde avea sa participe timp de sase luni la proiectul Electromobilitate, initiat cu ajutorul 24auto.ro si al partenerilor Casa Auto Timisoara, Porsib Sibiu, Inspiroline si EVconnect.

De atunci Tesla a parcurs fara cea mai mica problema tehnica, mai mult de 15.000 km pe traseul Norvegia, Danemarca, Germania, Austria, Romania in februarie si retur in luna septembrie, intre timp participand la manifestari dedicate automobilelor electrice si test drive-uri pentru educarea celor interesati de electromobilitate.

Cu studentii de la AR de la Politehnica timisoareana

Incepand cu o lucrare comparativa de laborator (Model 3 si Hyundai Ioniq) cu studentii de la Autovehicule Rutiere de la Politehnica din Timisoara, seria evenimentelor a continuat cu doua zile de test drive organizate de Marius Barsan si gazduite de Porsib la Sibiu, prima editie ElectRoMania la Brebu Nou, prima intalnire a posesorilor de automobile electrice din Romania la Bran, salonul auto de la Brasov si peste 200 de test drive-uri oferite in Romania, Germania, Suedia si Norvegia.

Cei interesati se pot informa despre detaliile acestor activitati pe pagina dedicata proiectului de educare prin test drive www.electromobilitate.com, sustinut de o echipa admirabila de voluntari din Timisoara si Sibiu, ce isi dedica timpul, priceperea si resursele promovarii mobilitatii electrice.

Softul de navigatie Tesla indica doua incarcari pentru traseul de aproape 900 km

Drumul de ieri, spre casa, cu Model 3, a fost cu mult mai simplu decat cel din decembrie. Cu exceptia unei ploi torentiale de scurta durata, imediat dupa plecarea din Great Falls, Virginia, soarele si peisajul de toamna au facut calatoria de aproape zece ore o placere.

Consumul realizat in decembrie 2018 a fost de 15,1 kWh/100km

Ceea ce in decembrie era inca teama de autonomie (range anxiety) se transformase intre timp intr-o siguranta bine documentata (range awarness) verificata in multiple conditii de viteza, relief si conditii meteo.

Consumul realizat pe drumul de intoarcere a fost tot 15,1 kWh/100 km

Cu toate ca am fost doi de aceasta data si am alternat la volan, in plus am avut mai multe bagaje decat la drumul din iarna, consumul realizat a fost identic.

Cota maxima pe traseu, la traversarea muntilor prin tunelul Allegheny, construit in 1939 si utilizat in medie de 11 milioane de autovehicule pe an

Asa cum am constatat inca din prima zi dupa revenirea lui „TM 3” (citit „timi trei”, cum a fost botezat cu drag exemplarul nostru) in SUA, diferenta majora fata de calatoria in Europa consta in simplitatea utilizarii retelei de incarcare SuperCharger si a navigatiei de la bord, care gaseste statiile cele mai potrivite pentru optimizarea duratei de calatorie.

Prima incarcare, in apropiere de Pittsburg

Cu doua incarcari, prima de 37 de minute, in timpul careia am luat pranzul, si cea de a doua de 24 minute, cand ne-am dezmortit picioarele, dupa mai mult de sapte ore in masina, am ajuns la destinatie.

A doua incarcare, in apropiere de Cleveland

Pe parcursul celor aproape 900 km, Tesla Model 3 long range cu tractiune spate a consumat 135 kWh, care la pretul de 0,25 USD/kWh la SuperCharger reprezinta o cheltuiala cu energia de 33,75 USD, echivalentul a 145 de lei, la cursul actual.

Dan Boboescu

Distribuie acest articol!