Norvegia continuă să fie campioana Europei în materie de automobile ecologice
14.02.2020
        
Distribuie acest articol!   

În contextul noilor tendințe din industria auto, de creștere constantă a segmentului electric, în paralel cu politica de reducerea a emisiilor de CO2, este interesant de văzut cum evoluează cea mai performantă piață din acest punct de vedere, din Europa, cea norvegiană.

Campioană continentală în materie de electromobilitate, Norvegia stă foarte bine la emisiile de CO2: media automobilelor noi înmatriculate în 2019, în această țară, a fost de doar 60 g/km, cu 11 g mai puțin decît în 2018!

Anul trecut, piața norvegiană a totalizat 142.378 de înmatriculări, în scădere cu 3,8%. În schimb, vehiculele electrice au crescut puternic, cu 30,9%, reprezentând 42,4% din total (60.316 immatriculări). Modelele cu motoare termice reprezintă acum doar 31% du total, iar hibrizii 26%, cu un recul al celor reîncărcabili (-27,3%).

Această distribuție a permis Norvegiei să înregistreze o medie de CO2 de doar 60 g/km, adică sub obiectivul propus de Uniunea Europeană pentru… anul 2030! În ultimii 3 ani, Norvegia a înregistrat o scadere medie de peste 10 g anual. Dacă ritmul se va menține, obiectivul țării, de a avea un parc auto 100% electric în 2025, este absolut realizabil.

Grație versiunilor electrice ale modelelor Up și Golf, Volkswagen s-a menținut lider, cu o medie de 57 g/km (18.949 înmatriculări, -5,5%), însă poziția îi este amenințată de Tesla, care și-a dublat vânzările (+121%, 18.798 unități). Pe modele, Tesla Model 3 este lider (15.683 unitați), la mare distanță de Volkswagen Golf (10.025).

Toyota s-a menținut pe 3 la mărci, cu vânzări stabile (1,2%, 14.885 unități), însă absența din gamă a modelelor full electrice o penalizează la media de CO2, care este mult peste cea a pieței: 93 g/km.

Cele mai bune cifre de CO2 (în afară de Tesla și Smart, care au 0), au fost înregistrate de Jaguar (8 g/km), Hyundai (11 g/km), Nissan (14 g/km) și Renault (18 g/km).

Hyundai a înregistrat o creștere frumoasă (+50%, 7.430 unități), plasându-și două modele în Top 10: Kona și Ioniq. La polul opus au fost Nissan (-46%, 7.573) și Renault (-38%, 2.457), din cauza căderilor înregistrate de Leaf, respectiv Zoé.

Distribuie acest articol!