test

Lidl cochetează (din nou) cu vânzarea de automobile
Celebrul discounter german revine asupra unei idei mai vechi: vânzarea de automobile noi. Precedenta tentativă s-a consumat în urmă cu doi ani, când au fost vândute 1.000 de unități Fiat 500. Nu este pentru prima oară când Lidl cochetează cu vânzarea de automobile! În urmă cu doi ani, relatam aici despre un demers de acest gen, reluat acum sub forma unui parteneriat cu Sixt. Oferta este formată acum din modelele Kia Stonic, Renault Twingo și Clio, care pot fi achiziționate în leasing. La fel ca în urmă cu doi ani, ”promoția” este valabilă doar pe piața germană. Rata lunară pentru Kia Stonic, versiunea Vision cu motor pe benzină de 100 CP, este de 135 de euro. Renault Twingo, varianta Life de 65 CP, are o rată de 99 de euro, iar Clio Life de 67 CP, 109 euro. Toate ratelele sunt calculate pentru contracte pe patru ani, în limita a 10.000 km/an. Deși nu este specializat în distribuția de automobile, gigantul cochetează tot mai mult cu acest domeniu, așa că nu ar trebui să ne surprindă dacă, într-un viitor nu tocmai îndepărtat, și la noi oferta Lidl va fi completată cu automobile!
Volvo nu va mai fuziona cu Geely
Volvo și proprietarul său chinez Geely au decis să renunțe la fuziune, preferând să multiplice proiectele comune din domeniile de avangardă, precum electrificarea și automobilul autonom. Chiar dacă Geely este proprietarul lui Volvo încă din 2010, cele două mărci au rămas entități distincte. În urmă cu un an își exprimaseră dorința de a fuziona, însă acum iată că această intenție este abandonată. Informația de ultimă oră a fost anunțată prin intermediul unui comunicat de presă. Cu această ocazie, președintele Volvo, Hakan Samuelsson, a declarat: ”După evaluarea diferitelor opțiuni, am concluzionat în comun că un model de colaborare între două companii independente este cel mai bun mod de a asigura o creștere continuă și, în același timp, de a realiza sinergii tehnologice în numeroase domenii”. Volvo și Geely folosesc aceleași elemente tehnice pentru modelele electrice, platformele SEA și SPA2. Colaborarea va fi extinsă pe partea de vehicule autonome și va fi creată o companie comună, în cadrul căreia vor fi produse motoare și trasmisii pentru modelele hibrid. În fine, Lynk&Co, noul brand din portofoliul Geely, va folosi rețeaua Volvo pentru extinderea la nivel internațional.
ID.Buzz va fi primul model al Grupului Volkswagen capabil să se deplaseze complet autonom
Volkswagen a anunțat că viitorul van electric ID.Buzz, programat să apară pe piață în cursul anului 2022, va fi primul său model autonom. Premiera nu va avea loc, însă, mai devreme de 2015! ID.Buzz va fi o reinterpretare modernă și 100% electrică a legendarului bus Volkswagen. Primul concept modern a fost prezentat în 2017, iar acum revine în actualitate prin anunțul referitor la condusul autonom. Anunțul a fost oficializat după ce Consiliul de supraveghere a aprobat alocarea resurselor necesare pentru dezvoltarea tehnologiei. ID.Buzz va avea o autonomie de nivel 4 și va fi, practic, primul vehicul autonom lansat de Grupul Volkswagen. Testele pe teren vor începe anul acesta, în Germania, folosind sistemul de pilotaj autonom furnizat de Argo AI, a anunțat Christian Senger, directorul de dezvoltare care coordonează proiectul. Argo AI este un startup înființat de Volkswagen împreună cu Ford, pentru dezvoltarea platformelor software necesare tehnologiei de pilotaj autonom. Deși autonomia de nivel 4 presupune că automobilul se poate deplasa complet independent, nu este permisă desființarea volanului și a pedalelor. Automobilul autonom este o provocare majoră, într-un domeniu în care grupul german, în ciuda tradiției sale, nu are prea multă experiență. Astfel se explică eforturile din ultima perioadă, în această direcție, precum investiția de un miliard de dolari în Argo Al sau asocierea cu Microsoft.
A fost aleasă Mașina Anului 2021
Ediția 2021 a prestigiosului trofeu european Mașina Anului a aliniat la start 38 de candidate, iar finalistele au fost stabilite după două runde eliminatorii. Votul final, pentru desemnarea câștigătoarei, a fost programat la finele lunii februarie. Finalistele de anul acesta au fost, în ordine aflabetică, Citroen C4, Cupra Formentor, FIAT 500, Land Rover Defender, Skoda Octavia, Toyota Yaris și Volkswagen ID.3. Mașina Anului 2021 este citadina japoneză Toyota Yaris, ajunsă la cea de-a patra generație. Titlul a fost acordat în urma votului a 59 de jurnaliști auto din 22 de țări de pe Bătrânul Continent. Repartizarea numărului de votanți la nivel național a fost stabilită pe criterii de reprezentativitate, în funcție de mărimea piețelor naționale. Fiecare membru al juriului a avut de acordat un total de 25 de puncte, respectând următoarele două reguli: cel puțin cinci din cele șapte finaliste trebuiau să primească puncte, iar maximum de puncte pe care îl putea primi o singură finalistă a fost de 10. Toyota Yaris, generația a patra Este pentru a doua oară consecutiv când trofeul revine unui model mini urban, după ce, anul trecut, Car of the Year a fost desemnată noua generație Peugeot 208. Pe de altă parte, Yaris se impune pentru a doua oară în această competiție, precedentul succes fiind reușit de prima generație, în anul 2000. Anul acesta, Toyota Yaris 4 s-a impus cu un total de 266 de puncte. Lupta pentru locul al doilea a fost foarte strânsă: noul model 100% electric Fiat 500 a primit 240 de puncte, cu doar un punct mai mult decât al treilea clasat, Cupra Formentor! Următoarele în topul final au fost Volkswagen ID.3 (224 de puncte), Skoda Octavia (199), Land Rover Defender (164) și Citroen C4 (143).
[P] La ce trebuie sa fii atent cand cumperi piese din dezmembrari
In ultimul timp, in mediul online si-au facut aparitia multe site-uri care gazduiesc anunturi si oferte cu piese auto din dezmembrari. Internetul ne simplifica viata, iar in acest caz, ne referim la timpul alocat cumparaturilor. Produsul dorit este la doar un click distanta, iar livrarea se face pana la usa casei. Insa cum stim ca putem cumpara in perfecta siguranta piese din dezmembrari de pe internet? Vom incepe prin a-ti spune ca trebuie sa gasesti un site de incredere, foarte bine realizat, atat ca design, cat si in ceea ce priveste siguranta user-ului. Un site bine creat si securizat, specializat exclusiv pe piese auto, asa cum este si Dezmo.ro, iti ofera posibilitatea de a cumpara piese auto din dezmembrari de pe internet in cele mai sigure conditii. Intrucat mediul online ‘’a preluat’’ afacerea de piese auto ieftine si second-hand, multi romani apeleaza la repararea masinilor luand in calcul aceasta varianta. Iata cum poti recunoaste un magazin online cu piese auto originale din dezmembrari de incredere si serios: Verifica daca firma este autorizataUn parc de dezmembrari auto este o societate comerciala acreditata RAR (Registrul Auto Roman) si de catre stat sa desfasoare acest tip de activitate. Acesta comercializeaza piese din dezmembrari pe internet si trimite prin curierat pe intreg teritoriul tarii. In plus, colaborarea cu persoane juridice iti da certitudinea ca preturile percepute pot fi cele corecte. Un parc autorizat poate comercializa piese fie pe internet, prin intermediul unui site de specialitate, fie direct la locatie, unde are punctul de desfacere. Cel mai bine este sa cumperi piese auto din dezmembrari de la firmele care ofera garantie, factura si posibilitatea de retur. Vei avea astfel siguranta ca piesele sunt verificate si nu vei pune in pericol viata ta si a altora. Cauta recenzii pe Google despre firmaUn parc de dezmembrari auto perfect este cel care vinde transparent, online, pe un site specializat care sa-i confere incredere si credibilitate printr-un sistem de calificative primite de la alti cumparatori. Ia in considerare parerile clientilor care au colaborat deja cu firma respectiva si i-au oferit un feedback pozitiv. Toti clientii pe deplin multumiti de calitatea pieselor auto oferite vor lasa un calificativ ce reflecta in totalitate gradul de multumire si satisfactie a cumparatorilor. De ce este atat de important si decisiv, pana la urma, acest sistem bazat pe calificative? Deoarece creste in mod considerabil aprecierea si notorietatea firmei respective, care, astfel, va oferi incredere deplina clientilor de pretutindeni. Fii atent la acest aspect important pentru a face cea mai inspirata alegere, care sa se ridice la nivelul asteptarilor tale! Achizitioneaza piese auto in cunostinta de cauza, pe baza istoricului pe care il are acel parc de dezmembrari! Verifica modalitatea de livrareLa firmele de dezmembrari auto serioase, piesele cumparate beneficiaza de o garantie de minimum 30 de zile (Dezmo.ro acorda garantie de 90 de zile) de la data vanzarii produsului catre consumator, timp in care pot fi returnate daca prezinta defecte de functionare sau de fabricatie. In functie de caz, vanzatorul poate schimba piesa fara costuri de transport, o poate inlocui sau returna contravaloarea acesteia. Nu colabora cu persoane fizice care nu iti pot oferi nicio garantie, deoarece nu se merita sa iti asumi un risc atat de mare. Vei evita in acest mod orice neplacere si te vei bucura, in schimb, de un raport calitate - pret excelent, de la un vanzator care prezinta incredere. Site-ul trebuie sa fie securizatInainte de toate, asigura-te ca in spatele website-ului sta o firma care activeaza in online. Urmatorul pas: asigura-te ca site-ul este securizat – aceasta se poate observa cautand simbolul sub forma de lacat sau cheie afisat de browser-ul utilizat de tine (Google Chrome, Mozilla, Internet Explorer) ; ori mai poti verifica adresa de web, care trebuie sa inceapa cu ‘’https://’’, (in loc de clasicul ‘’http://)’’. Ia in calcul si modalitatea de plata!Optiunea platii cu cardul inspira din start incredere cumparatorului, conferindu-i acel sentiment de siguranta. Motivul? Spre exemplu, atunci cand efectuezi o plata cu cardul online, toate datele de card utilizate pentru plata produsului vor fi introduse pe paginile securizate ale procesatorului de plati, si nu pe pagina magazinului online. Aceste date introduse pe pagina procesatorului nu vor fi stocate pe serverele acestuia, ci vor fi trimise criptat spre serverele bancii emitente pentru autentificarea tranzactiei. Totodata, serverele de tranzactionare sunt scanate zilnic impotriva vulnerabilitatilor. Retine faptul ca niciun magazin online serios nu iti va solicita prin SMS sau e-mail informatii confidentiale legate de carduri sau coduri PIN! La plata cu cardul online, Dezmo foloseste sistemul 3D Secure, o tehnologie care permite securizarea tranzactiilor online intr-un mod similar cu cele din comertul traditional. Sursa: dezmo.ro
PSA mută producția de motoare pe benzină în Ungaria
Grupul PSA (Peugeot Citroen Opel) a anunțat transferul producției de motoare pe benzină EP3 de la Douvrin (Franța), la uzina Opel din Ungaria. Pentru sindicate, acesta este un semn al închiderii programate a fabricii de la Douvrin. Sindicatele cred cu tărie în capacitatea de producție a fabricii de la Douvrin. PSA tocmai a anunțat că a treia generație de motoare pe benzină EP (gama Puretech) nu va mai fi produsă la Douvrin, ci la Szentgottard, Ungaria, la Opel. La Douvrin nu mai rămâne decât producția motorului diesel DV-R, care va fi oprită în 2022. În opinia unor organizații sindicale, această decizie ar echivala cu închiderea fabricii de la Douvrin, unde motoarele EP3 generează în prezent trei sferturi din locurile de muncă ale uzinei. Totuși, nu toate sindicatele sunt de aceeași părere, ținând cont că Douvrin ar urma să asigure producția de acumulatori pentru automobile electrice, începând din 2023, ceea ce ar putea anula riscul desființării locurilor de muncă. Iată, așadar, un exemplu tipic referitor la neliniștile actuale din industria auto, legate de salvarea locurilor de muncă, în contextul schimbărilor majore generate de electrificare. Demararea producției de acumulatori poate salva joburi și cel puțin deocamdată nu împiedică producerea motoarelor cu combustibili fosili în diferite fabrici. Pe de altă parte, eliminarea motoarelor diesel este un semnal clar în privința finalului care bate la ușă pentru propulsoarele cu combustie internă.
Porsche Taycan Cross Turismo, gata de lansare
Porsche a dat publicității câteva informații și imagini referitoare la testele finale cu Taycan Cross Turismo, înainte de prezentarea oficială a acestui nou model, programată pe 4 martie. Programul extins de testare a avut loc pe circuitele Nürburgring Nordschleife și Hockenheim, precum și pe terenurile de testare din întreaga lume - inclusiv în Nardò, în sudul Italiei. În plus, Cross Turismo a fost testat și în afara traseelor consacrate din sudul Franței și din Pirinei. Terenurile de testare de la Centrul de Dezvoltare Weissach au oferit o nouă provocare off-road în afara Africii, cu așa-numita pistă Safari. Cu un total de 998.361 de kilometri de testare, prototipurile Cross Turismo au înconjurat globul de aproape 25 de ori - măsurat la ecuator. Noul derivat prezintă toate punctele forte ale berlinei sportive Taycan, cum ar fi performanțele superioare și autonomia extinsă. Șasiul cu tracțiune integrală și suspensie pneumatică este reglabil pe înălțime. Pasagerii din spate au un spațiu semnificativ mai generos, iar capacitatea de încărcare sub hayon este și ea mai mare. La Porsche, modelele electrice trebuie să parcurgă același program de testare riguros ca și cele sport cu motoare cu combustie. În plus față de confirmarea performanțelor superioare, acestea includ și demonstrarea capabilităților de utilizare zilnică în orice condiții climatice. Sarcini deosebit de solicitante, cum ar fi încărcarea bateriei sau controlul temperaturilor propulsiei și interiorului la temperaturi extreme, sunt aspecte suplimentare testate la modelele electrice. Alte obiective de dezvoltare tipice pentru Porsche includ performanța pe circuit, capacitatea de a efectua accelerări maxime repetate și o autonomie adecvată pentru utilizarea zilnică. Testarea extensivă este efectuată și în laborator și pe platforme de testare și include dezvoltarea și validarea designului aerodinamic. Cross Turismo a înfruntat furtuna din tunelul de vânt timp de aproximativ 325 de ore. Berlina sportivă Taycan a petrecut deja 1.500 de ore acolo, în timpul procesului de dezvoltare. Taycan a fost lansat pe piață ca berlină sport, la sfârșitul anului 2019. Noul Cross Turismo va fi lansat pe piața din Europa în vara anului 2021. Peste 20.000 de berline sportive Taycan au fost livrate clienților, în 2020. Sursa: comunicat de presă Porsche
Surpriză după prima lună din 2021: liderul tradițional Volkswagen Golf a fost detronat!
Nu mai încape nicio îndoială că piața auto se află în fața unor transformări majore. Interesul în creștere pentru modele electrificate și criza Covid-19 au determinat o serie de schimbări, care încep să fie tot mai vizibile și în topurile de vânzări. Conform cifrelor publicate de JATO, în prima lună din 2021 în Europa s-au vândut doar 840.000 de automobile noi, ceea ce înseamnă o scădere de 26% față de aceeași lună de anul trecut, când s-au consemnat 1,13 milioane de unități. Dar cea mai surprinzătoare noutate, referitoare la evoluția pieței, luna trecută, este detronarea liderului tradițional, Volkswagen Golf, de către Toyota Yaris. Remarcabile sunt și rezultatele noii generații Dacia Sandero, care reușește să urce pe podiumul continental. Insuficient însă pentru Alianța Renault - Nissan, care cade pe poziția a treia în topul grupurilor, după Volkswagen și Stellantis. Top 10 cele mai vândute modele în Europa, în ianuarie 2021: Toyota Yaris: 18.094 unități (+3% față de ianuarie 2020)Peugeot 208: 17.310 (-15%)Dacia Sandero: 15.922 (+13%)Volkswagen Golf: 15.227 (-42%)Opel/Vauxhall Corsa: 14.951 (-20%)Peugeot 2008: 14.916 (+87%)Renault Clio: 14.446 (-32%)Fiat Panda: 14.122 (-16%)Volkswagen T-Roc: 13.896 (-7%)Skoda Octavia: 13.756 (-17%) Liderul constructorilor continentali continuă să fie Volkswagen, cu 91.000 de vehicule vândute (-32% față de ianuarie 2020), urmat de Peugeot (-19%) și Toyota (-19%). În fine, mai trebuie remarcată și ascensiunea continuă a categoriei SUV, care a ajuns la un nou record în privința cotei de piață: 44% din total, față de doar 26% în 2016! Iar tendința continuă să fie de creștere. Sursa: JATO
Suzuki Across, încă o ”clonă” lansată în cadrul parteneriatului cu Toyota
Primele modele lansate de Suzuki, în baza parteneriatului încheiat cu Toyota, sunt deja lansate pe piață: după compacta Swace, despre care am relatat deja și care este echivalentul compactei Corolla break, iată și SUV-ul Across, un RAV-4 cu logo Suzuki. Fiind vorba de două ”clone”, care se aseamănă până la confuzie cu ”originalul”, mulți își vor pune următoarea întrebare, altfel cât se poate de legitimă: de ce aș alege această versiune? Răspunsul e simplu: oferta Suzuki este mai avantajoasă din perspectiva raportului preț-echipare. Logic, până la urmă, având în vedere că vorbim, practic, despre același produs! Parteneriatul dintre Suzuki și Toyota a demarat în primăvara lui 2019 și are drept obiectiv generalizarea modelelor electrificate în producția ambilor constructori. Toyota a preluat circa 5% din capitalul Suzuki, care, la rândul său, a preluat 0,2% din gigantul nipon. Pentru Suzuki, obiectivul primordial este de a lansa modele hibrid, cu care să reducă drastic media emisiilor de CO2 din gamă, pentru a face față noilor rigori europene în materie de poluare. În același timp, este vorba de completarea gamei, mai ales după retragerea modelelor Celerio și Baleno. Pentru Toyota, parteneriatul oferă oportunitatea de a intra mai puternic pe piața din India, acolo unde Suzuki, alături de partenerul local Maruti, deține o poziție privilegiată.
Peugeot are o nouă identitate vizuală
Peugeot își schimbă logo-ul. Nu renunță la legendarul leu, ci doar la modul în care acesta este reprezentat grafic: nu va mai fi integral, ridicat, ci doar un profil al capului, așa cum a mai fost cândva emblema Peugeot, cu multe decenii în urmă. O schimbare majoră, așadar, menită să marcheze o evoluție importantă pentru marca franceză și care a fost anticipată de conceptul e-Legend, expus la Salonul de la Paris, în 2018. Leul este simbolul companiei Peugeot încă din 1858 și are legătură cu locul nașterii acesteia, regiunea Franche-Comté, din Franța. Leul ridicat, reprezentat integral, din profil, a fost folosit ca emblemă începând din 1975, cu două revizuiri stilistice, în 1998 și 2010. Noua emblemă este o creație internă a celor de la Peugeot, reprezentată sub forma clasică a unui blazon. Sub numele Peugeot, scris în partea de sus, se află clasicul cap de leu, cu o coamă foarte bogată. Este, de fapt, o întoarcere în stil neo-retro la emblema din anii 60. Noul logo se aliniază la actuala tendință din design, prin renunțarea la efectele 3D (degradeuri), în favoarea unui desen ”plan”, pe fond negru. Toate aceste schimbări se vor regăsi și la distribuitorii Peugeot, care urmează să treacă printr-un amplu proces de transformare vizuală. Cât despre modelele Peugeot, primul care va adopta noul blazon va fi 308, a cărui nouă generație va fi dezvăluită oficial pe 18 martie 2021.