BMW cauta solutii revolutionare pentru problema mobilitatii individuale in viitor. In punct central sunt doua directii: BMW EfficientDynamics, cu referire la solutiile de mobilitate care au ca obiectiv mai mult dinamism si emisii din ce in ce mai reduse, si BMW ConnectedDrive, cu referire la sistemele care realizeaza o legatura conducator auto – masina – mediu.
Prototipul BMW Vision ConnectedDrive, care urmeaza sa fie prezentat la Salonul de la Geneva, este o platforma pentru prezentarea acestor tehnologii si perspectiva clara a evolutiei acestora in viziunea BMW. Noile tehnologii si concepte de design sunt utilizate pentru a adauga si mai multe fatete placerii de a conduce, definitorie pentru marca BMW si adauga un element important – automobilul nu mai este o entitate independenta pe sosea, este conectat si face parte dintr-o retea integrata.
Definitoriu pentru acest prototip, prezentat ca roadster cu doua locuri, este ca se defineste printr-un element mobil intr-o lume conectata. Automobilul foloseste informatii primite de la alte masini (tehnologia Car2Car Communication), de la elemente de infrastructura precum spatii de parcare sau semafoare (tehnologia Car2Infrastructure) si de la sistemul de navigatie, pentru a asista conducatorul auto in alegerea traseului optim. In acest scenariu automobilul poate propune parcari in apropierea destinatiei, solutii alternative care pot include, ca alternativa de deplasare catre destinatie, si transportul in comun. Prin apelarea serviciului BMW Assist Information Service (deja disponibil in anumite tari) un operator poate oferi asistenta completa pentru orientare in oras. Exista inclusiv posibilitatea de a recomanda restaurante, de exemplu, urmand ca adresa sa fie apoi trimisa automat in sistemul de navigatie.
Designul intruchipeaza legatura dintre conducator si automobil si dialogul dintre conducator si pasager, precum si interactiunea ocupantilor vehiculului cu mediul. Zonele functionale ale BMW ConnectedDrive sunt simbolizate pe trei niveluri – confort, siguranta si infotainment. Schimbul de date si informatii pentru toate cele trei arii functionale este vizualizat prin instalatia de lumini si prezentarea foarte complexa din cadrul expozitiei.
Prin caracteristicile de design in stilul specific BMW, prin capota lunga care se contopeste cu parbrizul, prin ampatamentul lung si pozitia scaunelor mult in spate, prototipul ilustreaza fuziunea dintre exterior, interior si mediu, care este posibila numai prin BMW ConnectedDrive. Principiul suprafetelor distincte (layers) care a fost prezentat in premiera la BMW Vision ConnectedDrive, prin care componentele individuale trebuie sa preia anumite sarcini, a fost implementat atat la interior, cat si la exterior. Senzorii integrati in faruri si in stopuri ajuta la monitorizarea situatiilor din trafic si a mediului. Antenele, aflate in locul oglinzilor retrovizoare, transmit informatii catre lumea exterioara si comunica cu satelitii de navigatie.
Head-Up Display imbunatatit este una dintre inovatiile in domeniul conceptelor de afisare si operare ale gamei BMW Vision ConnectedDrive. Acesta furnizeaza afisare tridimensionala a informatiilor, care ofera o fuziune optica a imaginii reale a drumului si a continutului virtual pentru a oferi un dispozitiv complex „augmented reality”. Sistemul proiecteaza un set complex de informatii, de la date de navigatie care pot include si schema intersectiilor, la viteza maxima legala pe tronsonul de drum sau anuntul ca a fost receptionat un e-mail prin intermediul smartphone-ului.
Prin intermediul Passenger Information Display (afisajul cu informatii pentru pasager), pasagerul aflat intr-un prototip BMW Vision ConnectedDrive poate beneficia de avantajele unor functionalitati suplimentare oferite de conectarea inteligenta. Ca navigator, el poate evalua detaliile informatiilor sau ale adreselor pentru sistemul de navigatie care au fost primite online si sa le transfere mai departe catre panoul de instrumente al conducatorului atunci cand este necesar. Astfel, interactiunea dintre conducator si pasager si conectarea cu mediul ating un nou nivel.
Editia 2011 a Salonului de la Geneva marcheaza, de asemenea, premiera mondiala a BMW ActiveE intr-o productie de serie limitata, un automobil cu spatiu pentru patru pasageri care ofera placerea de a conduce specifica BMW, acum cu un motor electric si emisii zero. In cadrul strategiei BMW EfficientDynamics, automobilul electric are un rol primordial pe drumul spre solutii cu zero emisii CO2. In premiera, in cadrul unui program de teste cu un numar selectat de clienti, BMW ActiveE va oferi o imagine asupra viziunii BMW pentru solutiile electrice de mobilitate si un nou pas in realizarea conceptului Mega City Vehicle.
Alaturi de MINI E, BMW ActiveE este cel de-al doilea automobil electric de teste creat de BMW Group intr-o serie limitata. ActiveE accelereaza de la 0 la 100 km/ora in 9,0 secunde si furnizeaza o putere de 125 kW/170 CP, in timp ce cuplul maxim este de 250 Nm. Automobilul beneficiaza de dinamismul si agilitatea unui BMW, de la primul moment al apasarii pedalei de acceleratie, de la cea mai mica turatie a motorului, un element specific propulsoarelor electrice. In situatiile din traficul cotidian, unitatea de stocare nou dezvoltata, cu acumulator litiu-ion, asigura o autonomie de aproximativ 160 km.
La fel ca MINI E, BMW ActiveE este un automobil transformat, un vehicul electric bazat pe caroseria unui model cu motor cu ardere interna. Totusi, la BMW ActiveE, toate componentele transmisiei electrice (unitatea de stocare a energiei, motorul electric si electronica de control) au fost integrate intr-o caroserie de automobil pentru care toate acestea nu au fost niciodata destinate, iar acest lucru a fost reusit fara nici o pierdere de spatiu sau de confort interior. BMW ActiveE este primul automobil electric produs de BMW Group care ofera patru locuri complete si un portbagaj al carui volum ajunge la 200 litri. Realizarea inginerilor BMW este cu atat mai impresionanta daca luam in calcul ca acest vehicul este "doar" unul de teste.
BMW ActiveE integreaza versiuni de pre-productie ale transmisiei si unitatii de stocare a energiei de la viitorul Megacity Vehicle – unele cu geometrie identica, altele similare – intr-un vehicul cu un concept complet diferit, aceasta pentru a testa, in premiera, aceste componente pe sosea. In afara de o mica priza de aer pe capota si un portbagaj de dimensiuni mai mici, nu exista diferenta notabile fata de versiunea de serie a modelului BMW Seria 1 Coupe.