Această perioadă de început de an este specifică publicării rezultatelor pe anul precedent, iar Renault nu putea face excepție. La nivel mondial, vânzările grupului francez au coborât cu -3,4% în raport cu 2018, totalizând 3,75 milioane de automobile.
În ciuda scăderii, Renault a reușit să încheie anul 2019 în fața rivalei din Hexagon, Grupul PSA, diferența fiind de circa 300.000 de unități (PSA a raportat puțin sub 3,5 milioane). Cota de piață la nivel mondial a fost de 4,25%, grație rezultatelor excelente înregistrate de Dacia (+5,1%, 736.570 unități) și Lada (+3,6%, 412.889), în contrast cu scăderea Renault (-6,9%, la 2.357.093).
Celelalte mărci din grup au avut evoluții contradictorii: Alpine +130,9% și 4.835 unități, Renault Samsung Motors -6,9% și 79.081, Jinbei & Huasong -2,2% și 161.901, Avtovaz 0% și 1.354.
Vânzările grupului au crescut în Europa (+1,3%, 1.945.821), piața pe care Dacia a stabilit un nou record. Pentru al șaptelea an consecutiv, marca românească a avut un record de vânzări, de această dată cu 564.854 automobile vândute și o creștere de +10,4%, datorată în principal modelelor Duster și Sandero.
Renault a înregistrat scăderi importante în regiunile Africa – Orientul Mijloicu – Pacific (-19,3%, 453.223), America (-2,9%, 424.537) și China (-17,2%, 179.571) și a crescut în Brazilia (+11,3%, 239.174) și India (+7,9%, 88.869). Principalele piețe în 2019 au fost Franța (698.723), Rusia (508.647), Germania (247.155), Brazilia (239.174) și Italia (220.403).
În fine, vânzările de modele electrice ale grupului au crescut la nivel mondial cu 23,5%, totalizând 62.447 unități.
Pentru 2020, este de așteptat ca Renault să puncteze puternic cu noile Clio și Captur în Europa, cu Triber în India, cu noua citadină electrică K-ZE în China și cu noua generație Dacia Sandero.