Noua Clasa E de la Mercedes, prezentata oficial

11 ianuarie 2009, Sursa: Daimler



Desi nu mai reprezinta o noutate absoluta, avand in vedere ca mai multe fotografii cu noua Clasa E au fost deja difuzate in presa internationala de specialitate, primele imagini si informatii oficiale referitoare la noua generatie constituie cele mai asteptate noutati ale inceputului de an, de la Mercedes-Benz.

Constructorul german anunta noutati remarcabile in privinta dotarilor de securitate si confort la bord, fara precedent in acest segment de lux. Remarcabil este si coeficientul de 0,25, care face din noua Clasa E cea mai aerodinamica limuzina de lux din lume!

Propulsoarele de pe noua Clasa E sunt in 4, 6 sau 8 cilindri, cu puteri cuprinse intre 136 si 525 CP. Motoarele in 4 cilindri dispun de un nou sistem de injectie directa, care dezvolta putere si cuplu mai mari, comparabile cu cele de la propulsoarele V6 din vechea generatie. De altfel, strategia anuntata de Mercedes este de a inlocui treptat motoarele mari aspirate, cu cele supraalimentate, de cilindree mai mica, avand avantajul reducerii frecarilor inerne, mai usoare si mai economice.

Cu 10 milioane de unitati vandute, incepand din anii 60, Clasa E continua sa fie cea mai de succes poveste din categoria limuzinelor business. Generatia precedenta s-a vandut peste tot in lume, in 1,3 milioane de exemplare, incepand din 2002. Acasa la Mercedes, in Germania, Clasa E detine peste 40% cota de piata in segmentul sau, fiind totodata lider al categoriei de lux in mai multe tari vest-europene. Aparitia noii Clase E este prevazuta in showroom-uri incepand din martie 2009.