BMW Concept Seria 5 Gran Turismo – luxos, dar nu neaparat original

13 februarie 2009

Sursa: BMW Group Romania



Iata marea noutate a celor de la BMW, pentru apropiatul  Salonul Auto de la Geneva, din martie. Cu o grila frontala in stilul celei de la noua Serie 7, cu grupuri optice care amintesc de Concept CS si cu spatele apropiat de liniile de la X6, acest show car este materializarea conceptului BMW PAS (Progressive Activity Sedan). Si inca un detaliu: hayonul care se deschide in doua moduri, aidoma celui de la mult mai putin pretentiosul… Superb, gandit de Skoda.

Cat despre numele conceptului, Seria 5 Gran Turismo Concept, pe cei mai multi denumirea de Gran Turismo, chiar daca defineste o categorie, ii duce cu gandul la Maserati sau, cel mult, Porsche Panamera. Seria 5 GT se afiseaza ca un mix al ultimelor noutati de la BMW si nu va inlocui BMW Seria 5 limuzina sau Seria 5 Touring, ci completeaza gama. Modelul de serie este asteptat sa intre in productie in aproximativ un an de zile.

Mai jos, spicuiri din comunicatul oficial de prezentare a noului concept:

BMW Seria 5 Gran Turismo Concept este o versiune apropiata de productia de serie a Progressive Activity Sedan (PAS) si ofera o perspectiva asupra extensiei gamei BMW Seria 5 cu un nou concept de automobil. Este pentru prima data cand un automobil imbina prestanta unei limuzine, modernul unui Sports Activity Vehicle si clasicul unui Gran Turismo. BMW Seria 5 Gran Turismo Concept este o combinatie fara precedent de eleganta, confort luxos si functionalitate.

Asa cum o dezvaluie si numele, BMW Seria 5 Gran Turismo Concept este automobilul ideal pentru calatorii lungi, oferind insa si o experienta excelenta de condus si in traficul cotidian. In punctul central au fost pusi cei care doresc de la un automobil un spatiu generos, apreciaza o prezenta exclusiva si beneficiile unui interior variabil. Respectand toate aceste solicitari, BMW Seria 5 Gran Turismo Concept pastreaza statutul si stilul elegant al unei limuzine de clasa superioara printr-o interpretare speciala, orientata catre necesitatile soferului.

Interiorul combina spatiul generos, luxul personal si o selectie exclusiva de materiale pentru a crea o experienta cu adevarat premium. Cele patru portiere ofera un acces confortabil si ergonomic catre toate cele patru locuri. Design-ul consolei centrale orientate catre sofer este elementul stilistic definitoriu pentru BMW care probeaza performanta sportiva. Pozitia usor inaltata subliniaza controlul superior al automobilului.

Design-ul unic ofera si in spate o ambianta moderna, exclusiva, cu spatiu generos. Scaunele spate sunt reglabile in mai multe pozitii diferite, atat pentru spatiul destinat picioarelor, cat si pentru unghiul spatarului. Spatiul pentru cap asigura pentru toti pasagerii un confort de inalta clasa. In functie de necesitatile soferului si pasagerilor, spatiul pentru picioare in spate poate ajunge la acelasi nivel oferit de BMW Seria 7 sau capacitatea portbagajului poate atinge acelasi volum intalnit la BMW Seria 5 Touring. Versatilitatea este atinsa, printre altele, prin culisarea scaunelor spate pe lungime cu pana la 100 mm.

Intr-o configuratie oferind confort maxim pentru pasagerii spate, capacitatea portbagajului atinge 430 litri. Prin inclinarea spatarelor scaunelor si deschiderea peretelui de separare, volumul creste la 570 litri. Si in aceste conditii spatiul pentru picioare este la nivelul unei limuzine din segmentul superior. Dupa rabatarea completa a scaunelor spate, capacitatea portbagajului creste la un maxim de 1.650 litri. Procesul de rabatare se realizeaza atat electric, cat si manual prin actionarea unui buton din panoul lateral al compartimentului de bagaje. Pentru scaunele fata, atat soferul cat si pasagerul beneficiaza de o pozitie usor inaltata, cu o vizibilitate optima in jur.

In design-ul consolei centrale, structura de suprafete aranjate orizontal, in cascada, cu finisaje in diferite materiale si culori, accentueaza latimea automobilului la interior. Afisajele si elementele de control sunt separate in mod clar, grupate dupa functionalitate.

Insertiile din consola centrala formeaza un arc continuat si in insertiile din usi, ceea ce creeaza impresia unui spatiu compact, construit in jurul pasagerilor. Interactiunea intre liniile ascendente si descendete, precum si liniile ample de contur, creeaza un design omogen si leaga vizual scaunele spate si scaunele fata.

Panoul de instrumente este realizat dintr-un display de inalta rezolutie si tehnologie “black panel”. Acesta prezinta patru indicatoare rotunde alaturi de afisarea diferitelor functii precum navigatie, mesajele de la diferite unitati de control, informatii de service, etc. Atunci cand acesta este oprit, intregul afisaj formeaza o suprafata omogena neagra, pentru ca la pornire afisajul sa fie activat electronic. Display-ul unitatii iDrive este pozitionat central, intr-un stil tipc BMW, la acelasi nivel ca panoul de instrumente.

Forma caroseriei asigura un echilibru elegant intre inovatie si traditie. Noul model iese in evidenta inca de la inceput ca un BMW adevarat, liniile clare accentueaza extinderea gamei de modele intr-o noua forma. Prin dimensiunile exterioare, BMW Seria 5 Gran Turismo Concept se incadreaza perfect intre BMW Seria 7 si modelele SAV. Cu o lungime de 499,8 cm este surclasat numai de limuzina de lux a marcii, iar inaltimea de 155,5 cm este depasita numai de modelele din gama BMW X.

Farurile sferice duble, elemente definitorii pentru BMW, se prezinta acum cu noi linii de contur si cu o noua tehnologie pentru luminile de zi. Alaturi de semnalizatoare, inelele tip coroana sunt realizate pentru prima data folosind tehnologia LED. Inclinat intr-un unchi distinctiv, conturul blocurilor optice se extinde catre panourile laterale.

Linia acoperisului, arcuita spre spate, confera trasaturi tipice unui coupe modern. Caracterul inovativ al automobilului este intarit si de prezenta lui vizuala. Atat pentru fata, cat si pentru spate, portierele cu geamuri fara rame intaresc imaginea de coupe. Este pentru prima data cand BMW foloseste o astfel de solutie pentru un model cu cinci usi.

Pasajele ample ale rotilor sunt un alt indiciu al sportivitatii noului model. Conceptul este prezentat, de asemenea, cu jante de 21 inch. Design-ul spatelui releva detalii unice despre noul concept. Linia laterala a acoperisului se intalneste cu linia umerilor spate la nivelul spoilerului, ceea ce confera BMW Seria 5 Gran Turismo Concept imaginea de fastback. Spatele este taiat in linii orizontale care intaresc prezenta dinamica a masinii. In acelasi timp aceasta creeaza un joc intre suprafete convexe si concave, cu sigla BMW pozitionata deasupra barei cromate care uneste cele doua stopuri, oferind o nota sportiva suplimentara.

O trasatura importanta a functionalitatii iese in evidenta atunci cand se deschide hayonul: pentru depozitarea bagajelor aceasta se poate deschide integral sau doar pana la luneta. Daca se deschide doar prima parte a hayonului, atunci acesta poate fi incarcat precum un sedan, compartimentul pasagerilor fiind protejat de curentul de aer sau de vremea de afara. Nevoia de a deschide hayonul integral apare atunci cand se incarca obiecte deosebit de voluminoase.