Loeb a avut copilot un prim ministru

18 februarie 2009

Sursa: Sursa: Citroen Romania



Jens Stoltenberg, primul ministru al Norvegiei, a fost copilotul lui Sebastien Loeb, la debutul modelului Citroen C4 WRC Hybrid pe probele speciale. Actiunea a avut ca scop promovarea si sustinerea campaniei Make Cars Green, initiata de Federatia Internationala a Automobilului (FIA).

Cu ocazia Salonului Auto de la Paris din 2008, Citoen a prezentat conceptul C4 WRC Hybrid, primul vehicul de raliuri echipat cu un sistem hibrid de recuperare a energiei care  ii permite in acelasi timp sa-si sporeasca performantele si sa reduca emisiile de CO2. Arborand pe o parte culorile traditionale din campionatul mondial de raliuri si pe cealalta parte culori ce evoca natura, acest concept dezvaluie politica ecologista a marcii Citroen, care se manifesta si in domeniul motorsportului.

Debutul oficial al prototipului C4 WRC Hybrid a avut loc cu ocazia Raliului Norvegiei, programat la sfarsitul saptamanii trecute, copilotul lui Sebastien Loeb fiind Jens Stoltenberg, primul ministru al Norvegiei. Cei doi au parcurs o proba speciala in regim de raliu, primul ministru al Norvegiei fiind incantat de senzatiile traite. „A fost o experienta fantastica pentru mine, dar cel mai important lucru este ca am reusit sa atragem atentia asupra problemelor legate de mediul inconjurator. Solutia acestor probleme trebuie sa fie una globala, dar sunt factori diferiti care pot contribui decisiv la reducerea poluarii mediului”, a declarat Jens Stoltenberg.

Campania Make Cars Green, sustinuta de FIA, are sprijinul a 224 de asociatii si federatii sportive din intreaga lume, iar WRC este una dintre competitiile majore din lumea sporturilor cu motor alese de UNEP (United Nations Environment Programme) pentru a promova aceasta actiune de reducere a emisiilor de CO2.

Sistemul hibrid permite recuperarea si stocarea unei parti din energia cinetica care rezulta din franarea vehiculului. Aceasta energie transformata de un motor-generator in curent electric se acumuleaza in bateriile instalate in partea din spate a masinii. Ea poate fi apoi utilizata pentru a mari puterea in reaccelerare sau pentru a propulsa vehiculul in modul electric, fara zgomote ale motorului si fara gaze de esapament.