Marca Saturn dispare. Urmeaza SAAB?

19 februarie 2009



Situatia dificila a gigantilor General Motors (GM) si Ford si refuzul statului suedez de a nationaliza industria auto din aceasta tara provoaca incertitudini privind viitorul marcilor SAAB si Volvo. Analistii apreciaza ca, fara nationalizare sau preluarea de catre altcineva a marcii, perspectivele pentru SAAB sunt dezastruoase.

General Motors cauta de mai mult timp un cumparator pentru SAAB, dar se pare ca nimeni nu este interesat de preluarea constructorului suedez. Astfel, SAAB este al doilea mare brand pe care GM nu reuseste sa-l vanda, pe fondul declinului abrupt al vanzarilor pe piata de profil, dupa ce, in luna iunie a anului trecut, GM a esuat si in vanzarea brandului Hummer.

In cele mai pesimiste variante, SAAB ar putea risca sa aiba soarta altor branduri de care GM se debaraseaza. Astfel, marca Saturn pur si simplu urmeaza sa dispara, incepand din 2011, in timp ce activitatea la Pontiac va fi redusa. GM ia in calcul eventualitatea aducerii modelelor Opel pe piata americana, sub sigla Chevrolet, insa deocamdata nimic nu este sigur.