O noua ierarhie, pe piata auto mondiala

26 februarie 2009



La finele anului trecut, in ciuda scaderilor inregistrate, SUA a ramas prima piata auto nationala, la nivel mondial, cu 13,2 milioane de unitati vandute de-a lungul anului 2008. China s-a clasat in urma Statelor Unite, cu 8,3 milioane. Raportul de forte s-a inversat, insa, dupa prima luna a acestui an: China a trecut in frunte, cu 746.000 de automobile vandute, fata de 656.000, cate s-au livrat in SUA.

Este interesanta evolutia celor doua piete, in ultimii ani. In 2007, piata americana era de doua ori mai mare decat cea chineza, cu un raport de 16,1 milioane la 7,7 milioane. Anul trecut, ecartul s-a redus, pe fondul scaderii din SUA, in vreme ce China si-a continuat cresterea.

Revenind la topul dupa prima luna din 2009, Japonia ocupa locul trei la nivel mondial, cu 297.000 de unitati vandute in ianuarie (-20%). Prima piata europeana, Germania, ocupa abia locul al patrulea ca marime, in lume (201.000 unitati, in scadere cu 15%). Urmatoarele locuri sunt ocupate, in aceasta ordine, de Brazilia, Franta si Italia. O aparitie oarecum surprinzatoare in Top 10 este cea a Iranului, cu 122.000 de unitati si o crestere de 32% in ianuarie, dupa ce, anul trecut, s-a clasat pe locul 14. In schimb, Rusia a inregistrat o scadere puternica luna trecuta (-33%), care a scos-o din Top 10 si a retrogradat-o pana pe pozitia a 11-a. Ramane de vazut ce surprize ne va mai rezerva acest clasament, in lunile ce vor urma!