2008, an record pentru constructorul nr. 1 european, Grupul Volkswagen

15 martie 2009

Sursa: Volkswagen / Porsche Romania



Anul trecut, in ciuda deteriorarii dramatice a conditiilor cadru, concernul Volkswagen si-a atins obiectivele in domeniul vanzarilor, al cifrei de afaceri si al rezultatelor, inregistrand valori istorice. In conditiile unei cresteri a vanzarilor cu 1,3 procente, la 6,3 milioane de autovehicule, cifra de afaceri s-a majorat cu 4,5 procente, la 113,8 miliarde euro. Rezultatul operational de 6,3 miliarde euro a depasit valoarea din anul precedent cu 3 procente. Dupa impozitare, s-a inregistrat un profit de 4,7 miliarde euro (plus 13,7 procente). In 2008, Volkswagen a inregistrat pentru prima data un randament al investitiilor cu o valoare de doua cifre pentru activitatea concernului in sectorul automobilelor: 10,9%, depasindu-si obiectivul de rentabilitate minima de 9%.

Concernul Volkswagen isi mentine obiectivele stabilite pentru anul 2018. Pana in anul 2010, Grupul Volkswagen va lansa pe piata peste 20 de noi modele. Pilonul tehnic pentru concernul de succes care include mai multe marci este reprezentat de platformele modulare la nivelul intregii firme. Acestea asigura costuri concurentiale, in conditiile unei varietati suplimentare la capitolul modelelor si al marcilor. Sistemul de platforme modulare longitudinale a fost implementat cu succes. In anii urmatori, in baza platformelor modulare transversale (MQB), vor fi create peste 40 de modele.

Cei de la Volkswagen stiu ca perspectivele comerciale pentru anul 2009 sunt marcate de incertitudini si riscuri semnificative. Veniturile din vanzari vor fi mai scazute in raport cu cele din anul precedent, ca urmare a reducerii volumului de vanzari. Cresterea costurilor de refinantare si deteriorarea situatiei in tarile in care isi desfasoara activitatea concernul vor afecta in mod suplimentar rezultatul. Din aceasta perspectiva, nu este posibila atingerea rezultatului remarcabil din anii precedenti. „Punctele forte ale concernului alcatuit din mai multe marci isi dovedesc avantajele, motiv pentru care consider ca Volkswagen se va afla in pole position pentru perioada ulterioara crizei, cand pietele vor deveni din nou atractive. Ramanem pe banda de depasire, iar rezervorul este plin", completeaza Winterkorn.