Noua Mazda3 a fost lansata in Europa

24 martie 2009

Sursa: Mazda CSEE



Modelul de clasa compacta de la Mazda beneficiaza de un aspect complet nou. Partea frontala integreaza faruri redesenate, un nou spoiler si o grila in cinci puncte, caracteristica noii linii de design Mazda, in timp ce partea posterioara atrage prin noile lampi cu LED-uri. Aspectul general al noii Mazda3 inspira dinamism, toate liniile exterioare unindu-se in partea frontala a autovehiculului. Noua generatie este mai lunga si mai inalta, ceea ce se traduce in habitaclu prin mai mult spatiu pentru pasageri. Contrar asteptarilor, mai mare inseamna mai usor. Strategia Mazda de reducere a greutatii a permis, in pofida tuturor noilor tehnologii introduse, scaderea in greutate cu pana la 15 kg fata de generatia anterioara. Datorita noului design, Mazda3 si-a trecut in portofoliu si unii dintre cei mai buni coeficienti de aerodinamica, Cd 0,28 pentru sedan si 0,30 pentru hatchback.

Interiorul are la baza trei directii – ergonomie, calitate si confort. Eforturile inginerilor au permis reducerea zgomotului resimtit in habitaclu cu 6 pana la 11%. Acest lucru a fost posibil prin aerodinamica imbunatatita, repozitionarea materialelor de izolare fonica si prin rigidizarea suspensiei si a caroseriei. Confortul pasagerilor din fata este sporit si de scaunele complet noi, care ofera un suport lateral mai bun, de noile materiale utilizate pentru partea superioara a bordului si de numeroasele spatii de depozitare.

Noua Mazda3 este disponibila in cinci versiuni de dotare, fiind echipata standard cu aer conditionat, geamuri electrice fata, volan ajustabil pe inaltime si adancime, computer de bord, oglinzi electrice, radio CD compatibil MP3 si port auxiliar pentru dispozitive portabile. In functie de versiunea aleasa sunt disponibile dotari precum sistemul de acces si pornire fara cheie, scaune reglabile electric cu memorie, senzori de parcare, conectivitate Bluetooth, sistem Hi-Fi Bose cu 10 difuzoare si parbriz incalzit.

Compacta de la Mazda poate fi echipata cu patru variante de motorizare, doua diesel, de 2,2 si de 1,6 litri si doua pe benzina, de 2,0 si de 1,6 litri. Motorul cu cea mai mare capacitate, complet nou, este disponibil in doua trepte de putere, 185 CP si 400 Nm, respectiv 150 CP si 360 Nm si prezinta consumuri combinate de 5,6, respectiv 5,4 litri/100 km. Propulsorul pe benzina de 2,0 litri genereaza 150 CP si 187 Nm si realizeaza un consum combinat de 7,6 litri/100 km. Toate motoarele au fost optimizate atat in ceea ce priveste consumul cat si nivelul de emisii, motorizarile superioare fiind compatibile normelor de poluare euro 5.

Siguranta pasagerilor este asigurata atat prin elemente tehnice noi, cat si prin componente deja cunoscute ale marcii japoneze. Elementele standard includ directia asistata electric, sistemele ABS, EBD (distributia electronica a fortei de franare), TCS si DSC (de control al tractiunii si al stabilitatii), asistenta la franarea de urgenta (ESS) si sase airbag-uri (frontale, laterale si cortina).

A doua generatie Mazda3 va fi disponibila in Romania incepand cu luna iunie, la un pret de pornire cu toate taxele incluse de 15.690 euro. Obiectivul pentru 2009 este de a comercializa 500 de unitati Mazda3, conform estimarilor Mazda, 80% dintre cumparatori urmand sa aleaga motorizari pe benzina, iar 20% motorizari diesel.