Noul Volkswagen Polo

8 martie 2009

Sursa: Porsche Romania / Quark Motors



Este momentul pentru lansarea noului Polo: Acest bestseller, care s-a vandut in milioane de exemplare, va fi lansat cu un aspect si o tehnologie complet noua si o calitate unica. In mod consecvent, Volkswagen, prin modelul sau din clasa compacta a anului 2009, respecta cerintele ridicate impuse de piata actuala a automobilelor si face in acest sens un pas inainte. Cele mai ecologice si mai economice motoare, asociate cu un design inteligent, impun noi standarde la modelul Polo din cea de-a cincea generatie.

„Am preluat conceptul suveran al modelului Golf la clasa mai mica. Pentru a asigura un pret de baza redus, designerii, proiectantii si producatorii au cooperat intr-o maniera unica pana in prezent. Nu va exista un alt model in aceasta clasa care sa beneficieze de dezvoltarea si calitatea oferita de noul Polo“, subliniaza Martin Winterkorn, presedintele consiliului de administratie al Volkswagen AG, vorbind despre filozofia noului Polo. Astfel, masurile de siguranta disponibile pentru Polo au fost adaptate pentru a asigura un nivel de 5 stele la testele EuroNCAP. Versiunea Polo Europe Edition va beneficia in productia de serie de programul electronic de stabilitate ESP cu sistem de asistenta la pornirea in rampa, o gama foarte eficienta de airbarguri, inclusiv airbag combinat la nivelul capului si al toracelui, precum si tetiere de protectie impotriva traumatismelor produse prin impact (pentru locurile din fata), trei tetiere pentru locurile din spate, precum si sisteme de prindere Isofix pentru scaunele de copii.

Valorile tehnice optime oferite de noul Polo sunt asigurate gratie noilor propulsoare TDI si TSI, precum si a cutiei de viteze cu dublu ambreiaj (DSG) cu 7 trepte, rezultand la numeroase niveluri de putere valori reduse semnificativ cu privire la consumul de carburant si la emisii. In acest context, se remarca noul propulsor 1.2 TSI. Motorul cu injectie directa pe benzina, cu patru cilindri si turbina de supraalimentare, dezvolta 105 CP si consuma numai 5,5 litri la 100 km (129 g/km CO2). In ansamblu, pentru noul Polo vor fi disponibile in primul an 7 motoare – 4 pe benzina si 3 diesel – cu putere intre 60 s 105 CP. Potentialul oferit de noile motoare TDI este demonstrat cu titlu reprezentativ de modelul Polo 1.6 TDI de 90 CP: In versiunea Polo BlueMotion, se remarca prin consumul mediu de 3,8 litri la 100 kilometri si emisii de doar 96 g/km CO2, fiind in prezent modelul cu 5 locuri cu cel mai redus consum si cu cel mai mic nivel de emisii de noxe din lume.

Cresterea semnificativa pe latime, cu reducerea concomitenta a inaltimii, asigura un raport nou, mai dinamic, intre proportii, si ofera spatiu pentru 5 persoane. Designul este marcat de linii bine definite, precise, fara ornamente de stil care sa fie depasite foarte repede. Si interiorul a fost modificat integral, cu aplicarea principiilor de ergonomie ideala, fiind preluate si instrumente de bord cu lumina alba de fundal a afisajului, orientate din punct de vedere stilistic in functie de solutia aplicata pentru Golf. La noua generatie Polo este afisata digital si cantitatea de carburant disponibila. Se remarca si consola centrala orientata mai bine catre sofer. La capitolul comenzilor principale se disting noile sisteme radio si cele de radionavigatie, de exemplu RNS 310 cu Touchscreen.

Ca urmare a volumului ridicat al cererilor, noul Polo poate fi rezervat incepand cu luna iunie 2009. In Germania, va fi disponibil la un pret de pornire de 12.150 euro (pentru versiunea cu 3 usi).