Audi Q7 facelift; Q7 V12 TDI – cel mai puternic SUV diesel din lume!

15 aprilie 2009, Sursa: Audi



La trei ani de la lansare, SUV-ul de dimensiuni mari de la Audi beneficiaza de retusurile obisnuite de la mijlocul duratei de viata a unui model. Operatiunea de facelift vizeaza atat exteriorul, cat si interiorul, prin aducerea la zi a unor detalii stilistice si de functionalitate, precum si unele imbunatatiri tehnice.

Cele mai vizibile noutati de la exterior sunt la grupurile optice, care acum beneficiaza de tehnologia LED, si la elementele de protectie din zona inferioara a parasocurilor fata-spate. Interiorul beneficiaza de o noua gama de culori si materiale, elementele decorative cromate au fost revizuite si, cel mai important, Q7 este acum dotat cu noua generatie a sistemului multimedia si de navigatie MMI, ajuns la a treia generatie.

Audi Q7 va fi disponibil cu sase motoare cu injectie directa, dintre care doua pe benzina. Dintre acestea se remarca versiunea Q7 V12 TDI, care face din acest model cel mai puternic SUV diesel din lume. Prin introducerea tehnologiei de recuperare a energiei mecanice si transformare a acesteia in energie electrica, care este stocata (Modular Efficiency Platform), Audi anunta o reducere a emisiilor de CO2 de pana la 5 g/km.

Motorul V8 TDI de 4,2 litri a castigat in putere si cuplu, pana la 340 CP, respectiv 760 Nm, in timp ce consumul mediu a scazut de la 11,1 la 9,9 litri / 100 km. Gama de motoare diesel mai cuprinde un V6 de 3,0 litri si 240 CP (consum mediu 9,1 litri / 100 km) si varianta de top V12 de 6,0 litri si 500 CP (consum mediu 11,3). Versiunea 3,0 TDI clean diesel are un consum mai mic cu 0,2 litri / 100 km. Cele doua motoare pe benzina sunt V6 FSI de 3,6 litri si 280 CP (consum mediu 12,1) si V8 FSI de 4,2 litri si 350 CP (consum mediu 12,7). Transmisia este fie manuala, fie automata tiptronic, in 6 trepte, cu tractiune integrala permanenta quattro.

Revenind la versiunea Q7 V12 TDI, aceasta se remarca la exterior prin prizele de aer mai generoase si beneficiaza de un propulsor inrudit cu cel de pe faimosul prototip R10 TDI, de trei ori castigator al cursei de 24 de ore de la Le Mans. De altfel, performantele sunt comparabile cu cele ale unei masini de curse, in ciuda gabaritului si a greutatii: de la 0 la 100 km/ora in 5,5 secunde si viteza maxima limitata electronic la 250 km/ora.

Vanzarile noului Audi Q7 facelift sunt prevazute sa inceapa in Europa in aceasta vara, noile preturi urmand sa fie anuntate oficial in preajma debutului.