Mihai Marinescu a debutat in Seria Mondiala Renault

22 aprilie 2009

Sursa: District Racing



Mihai Marinescu a debutat, in weekend-ul trecut, in World Series by Renault. Fara sustinere financiara, pilotul roman a obtinut un rezultat bun in prima etapa a sezonului programata pe circuitul de la Barcelona. Pilotul a avut sansa de a i se oferi un loc aproape gratis in cadrul echipei austriece Interwetten Racing, pentru prima etapa a World Series by Renault 2009. Inaintea etapei de debut din acest sezon, Mihai a particpat la o singura sesiune de teste, iar pentru cursa el a avut la dispozitie doar 60 de minute de acomodare, in probele libere de vineri.

Sambata, in calificarile oficiale, Mihai a reusit sa-si imbunatateasca timpul pe tur cu peste 2 secunde, ceea ce i-a adus in final pozitia a 17-a pe grila de start. “Mi-ar fi placut sa am mai mult timp la dispozitie pentru a ma obisnui cu masina, dar din pacate nu s-a putut. In aceste conditii sunt multumit de rezultat si sper sa mai castig cateva pozitii in cursa”, a spus Mihai Marinescu dupa calificarile oficiale. Din pacate, in prima cursa programata sambata, la scurt timp dupa calificarile oficiale, Mihai Marinescu a fost nevoit sa abandoneze dupa ce monopostul sau a fost avariat in urma unui incident de cursa. “Suspensia spate a fost indoita ca urmare a unei lovituri aplicate neintentionat de un alt concurent si nu am reusit sa ajung la sosire. Sunt putin dezamagit, dar mai avem o cursa duminica si sper sa ajung la sosire”, a mai spus Mihai Marinescu.

In cursa a doua, programata duminica, Mihai a luat startul de pe pozitia a 22-a, fiind penalizat de abandonul de sambata. Imediat dupa start, pilotul roman a castigat cinci pozitii, dar, in turul 2, motorul monopostului sau se opreste inexplicabil. Din fericire, Mihai a reusit sa-l reporneasca cateva secunde mai tarziu, insa a pierdut peste 10 secunde si 5 locuri in clasamentul cursei. Pilotul echipei Interwetten Racing a continuat cursa de recuperare si a ajuns pana pe pozitia a 17-a inaintea intrarilor la boxe, obligatorii in World Series by Renault, dupa care a avansat pana pe locul 8. In turul 14 a inceput sa ploua si Mihai Marinescu a fost nevoit sa revina la boxe pentru a schimba pneurile. Tinand cont ca nu a mers niciodata pe ploaie cu un monopost din World Series, Mihai a avut nevoie de cateva tururi de acomodare si o rasucire pe pista. Chiar daca a pierdut timp si pozitii importante, pana la final Mihai a reusit sa termine cursa pe pozitia a 13-a.

World Series by Renault insemna un monopost Dallara derivat din sasiu Renault F1, care produce o forta deportanta de 1.200 kg la 220 de km/ora. Motorizarea este un motor V6 provenit din celebrul V6 Renault din Formula 1, motor care dezvolta peste 500 CP. Viteza de top a acestui monopost depaseste 250 km/ora. Cutia de viteze se comanda exact ca si in Formula 1, cu padele in spatele volanului. World Series by Renault este unul dintre cele mai importante scoli ale Formulei 1: Fernando Alonso, Heikki Kovalainen, Robert Kubica, Sebastian Vettel sau Sebastian Buemi au concurat si sau afirmat in aceasta competitie.