Titlul Motorul Anului 2009, castigat de Volkswagen

17 iunie 2009



Dupa ce, in ultimii ani, clasamentele International Engine of the Year au fost dominate de BMW, anul acesta castigator al mult ravnitului titlu este un propulsor Volkswagen. Motorul 1.4 TSi de la VW s-a impus, ce-i drept, cu un ecart foarte mic (354 la 350), in fata agregatului 3.0 biturbo in 6 cilindri cu injectie directa de la BMW. In clasamentul final al competitiei au intrat toate motoarele castigatoare pe categorii de cilindree. De remarcat monopolul constructorilor germani, in clasamentul 2009 International Engine of the Year. In plus, motorul 1.4 TSi s-a impus si in competitia ecologica, Green Engine of the Year. Si inca o remarca: anul acesta BMW nu s-a mai impus in nicio ierarhie globala, desi a castigat la trei categorii de cilindree. Dar iata cum arata topul celor mai bune motoare din 2009 si care sunt motoarele castigatoare in categoriile globale.

International Engine of the Year
1. Volkswagen 1.4 litri TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, SEAT Ibiza Cupra) 354 p.
2. BMW 3.0 litri DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730) 350 p.
3. Audi 2.0 litri TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI) 220 p.
4. Mercedes-Benz Diesel 2.1 litri (BlueEfficiency C-Class, BlueEfficiency E-Class) 203 p.
5. BMW 4.0 litri V8 (M3) 203 p.
6. Mercedes-AMG 6.2 litri (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 114 p.
7. BMW-PSA 1.6 litri Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207 308, Mini John Cooper Works) 107 p.
8. Toyota 1.0 litru (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroen C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 74 p.

Best New Engine of the Year
Porsche 3.8 litri DI (911)

Best Performance Engine
Mercedes-AMG 6.2 litri (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)

Green Engine of the Year
Volkswagen 1.4 litri TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, SEAT Ibiza Cupra)

In final, cateva detalii despre jurizare. Fiecare membru al juriului are la dispozitie cate 25 de puncte, pe care le poate acorda la 5 motoare in fiecare categorie, maximum de puncte pentru un motor fiind de 15, iar minimum, un punct. Juriul numara 65 de ziaristi din 32 de tari, din intreaga lume.