Data de 16 iulie 2009 este una cu totul speciala pentru Audi, care implineste 100 de ani de “Progres prin Tehnologie” si serbeaza acest moment printr-un mare eveniment cultural in Ingolstadt. Marcarea centenarului Audi in Romania se va face prin lansarea unor oferte speciale pentru toata gama de modele.
Evenimentul din Inglostad va fi deschis de cancelarul german Angela Merkel si vor concerta pe durata a 4 zile celebrul pianist chinez Lang Lang, Neue Philharmonie din Frankfurt, artistul international al luminilor Gerry Hofstetter si trupa Die Fantastischen Vier acompaniata de o orchestra formata din 60 de membri. Evenimentul va ingloba, de asemenea, si expozitii cu cele mai de succes modele din istoria marcii. Acest spectacol este varful unei serii de peste 50 de evenimente organizate de Audi in acest an, printre care si participarea la cursa Donau Classic cu o serie de automobile deosebit de speciale: trei modele Audi Sport quattro datand din anul 1984, primul Audi construit in uzina de la Ingolstadt – modelul Audi 72 din anul 1965, Audi 80 Rallye sau Audi 200 James Bond din 1986, la volanul caruia Timothy Dalton il urmarea pe agentul rus in filmul Cortina de fier.
“Audi este una dintre cele mai importante companii auto din lume, iar traditia si istoria din spatele brandului reprezinta atuuri incontestabile pe piata auto internationala. O suta de ani Audi nu inseamna doar 100 de ani de progres prin tehnologie, ci si 100 de ani in care Audi a ascultat neintrerupt vocea clientilor sai, urmand exemplul fondatorului companiei, August Horch (Horch[ger.] = Audi[lat.] = asculta!). Faptul ca acum implinim un secol de existenta nu inseamna decat ca ne-am facut treaba bine. Ne bucuram ca facem parte din familia Audi si sarbatorim acest moment inpreuna cu cei peste 12.500 de clienti Audi din Romania”, a declarat Mihai Halmagianu, directorul marcii Audi in Romania.
Niciunde in lume, crezul Audi, “Progres prin Tehnologie”, nu este verificat mai dur, mai fara mila, decat in sporturile auto. Cei 100 de ani incununati de succesele Audi pe pistele de curse din intreaga lume au intarit increderea in propria forta si, in acelasi timp, stabilesc criteriile pentru urmatoarele sarcini de lucru. Fiecare victorie este un nou tel, dar si un nou inceput si reprezinta un triumf prin care stacheta este ridicata. Prin participarile confirmate cu victorii la Cursele Alpilor Austrieci din 1911 pana in 1914, fondatorul August Horch a reusit intr-un timp record sa faca numele Audi recunoscut pe plan international. De atunci, rezultatele nu au incetat niciodata sa apara. Pentru Audi au contat dintotdeauna performantele sportive, iar inovatiile sunt traduse pe asfalt, in plan real, cu o viteza uluitoare si sunt supuse imediat testelor de forta si de sportivitate.
Istoria Audi a fost presarata de-a lungul timpului cu o serie de premiere tehnologice ce au marcat intreaga lume auto. Cu debutul motorului de 60 CP cu distributie pe 8 cilindri din 1926 s-a continuat traditia inovatoare in Ingolstadt si au urmat alte capitole de seama:
1931 – primul model auto de serie cu tractiune pe fata;
1934 – motoarele amplasate intre axe;
1980 – tractiunea integrala permanenta pe toate cele 4 roti sau Audi quattro;
1989 – TDI: injectia directa pentru motoarele diesel;
1989 – Audi duo cu celule solare integrate in plafon;
1994 – lansarea caroseriei de aluminiu Audi Space Frame (ASF);
2000 – Audi A2: primul automobil cu un consum de doar 3 litri de motorina la 10 km;
2004 – Audi introduce pentru prima data iluminarea diurna cu tehnologie LED;
2006 – Audi castiga cursa de 24 de ore de la Le Mans utilizand TDI Power – demonstrand astfel cat de eficient poate fi un motor diesel;
2007 – Audi R8: primul automobil care s-a lansat pe piata cu faruri executate complet din leduri; 2009 – Audi introduce motorul TDI clean diesel – una din cele mai ecologice tehnologii diesel din lume;
2009 – Audi revolutioneaza clasa medie si reduce emisiile de CO2 la valoarea de numai 119 g/km.
In cadrul festivitatilor jubiliare, Audi va dezvalui un model complet nou, coupe-ul cu 4 usi si 4 locuri A5 Sportback. Derivat din A5, acesta are ampatamentul marit si este mai jos cu 36 mm. Volumul portbagajului este de 480 litri. Gama de motoare va fi formata dintr-un 2.0 TFSI ( 180 si 211 CP), un 3.2 V6 (265 CP), un 2.0 TDI (170 CP), un 2.7 V6 TDI (190 CP) si un 3.0 TDI (240 CP). Ulterior este prevazuta aparitia versiunii S5 Sportack dotata cu un V6 de 333 CP, pe care il va imparti cu cea mai noua generatie S4.