UPDATE: Noi imagini cu Bugatti Galibier 16C

19 septembrie 2009

Sursa: Bugatti



UPDATE 23 septembrie 2009: Au fost publicate noi imagini cu spectaculosul concept Bugatti Galibier 16C, prezentat de noi, aici, zilele trecute. De aceasta data, imaginile ne ofera cateva detalii interesante despre acest concept, cum ar fi deschiderea capotei motorului, evacuarile si ceasul Parmigiani. Acesta se detaseaza de pe bord si poate fi folosit si ca ceas de mana. Imaginile le gasiti in completarea galeriei foto de la finalul acestui articol.

x x x

Acest concept a fost prezentat recent, intr-un cadru restrans, la Molsheim, in incercarea de a afla parerea potentialilor clienti ai viitorului model Bugatti cu 4 usi. Se numeste Bugatti 16C Galibier, apelativ cu trimitere la celebra catarare alpina Cole du Galibier din Turul Frantei la ciclism, faimoasa pentru dificultate si altitudine. De asemenea, o versiune speciala  derivata din Bugatti Type 57 a purtat, candva, acest nume. S-a speculat mult in presa, pe tema numelui viitorului model Bugatti, cea mai vehiculata varianta fiind Bordeaux. Acest prototip, iata, nu a fost denumit astfel, ceea ce nu inseamna ca misterul numelui pentru modelul de serie a fost elucidat.

Intr-un moment in care toti designerii auto incearca sa atraga atentia prin linii si forme inedite, deseori surprinzatoare, Galibier afiseaza un design simplu si sobru, fara niciun detaliu inutil. Singura extravaganta o constituie, poate, cele opt tevi de evacuare. Designerii au insa o scuza, dat find propulsorul in 16 cilindri.

Caroseria combina arhitectura liftback cu clasica grila de la Bugatti si grupurile optice de dimensiuni mari, cu LED-uri. Este construita din piese din fibra de carbon realizate manual si vopsita intr-o combinatie de albastru inchis, cu aripile si usile din aluminiu lustruit.

Acelasi stil minimalist se regaseste si la interior, unde panoul de bord este dominat de cele doua cadrane plasate in pozitie centrala, care indica viteza si turatia, realizate de producatorul elvetian de ceasuri Parmigiani. Un detaliu interesant: gradatia vitezometrului merge pana la 390 km/ora. Mai jos, pe consola, se afla un LCD de dimensiuni generoase. Materialele folosite (piele si lemn de esenta nobila) contribuie la atmosfera de superlux din habitaclu.

Motorul este un flex-fuel (poate functiona si cu etanol) de 8,0 litri, in 16 cilindri, supraalimentat. Este agregatul de pe Veyron, la care cele patru turbine au fost inlocuite cu doua compresoare. Performantele nu se cunosc inca, dar este de asteptat o putere de circa 800 CP. Viitorul model Bugatti va fi, in mod cert, cel mai puternic, usor si rapid model cu 4 usi din lume – ne asigura Wolfgang Schreiber, unul dintre directorii de la Bugatti. Propulsorul va fi cuplat la o cutie de viteze automata, cu 8 trepte. Ca orice model high-end din Grupul VW, Galibier 16C este echipat cu tractiune integrala.

Bugatti urmeaza sa decida, in primavara anului viitor, daca acest concept de sport sedan va intra in productia de serie. Pana atunci, Galibrier va fi prezentat in cadrul catorva evenimente mondene din diferite colturi ale lumii. In orice caz, un noul model Bugatti (bazat sau nu pe acest prototip) este prevazut sa intre in productie in cursul anului 2013.