Maybach, o marca pe cale de disparitie

30 octombrie 2009



Sa fie Zeppelin ultimul model din istoria Maybach? Limuzina ultrapremium a diviziei de lux de la Mercedes a fost prezentata in premiera la inceputul anului, iar de curand au inceput livrarile catre primii clienti. Maybach Zeppelin este o editie limitata, de 100 de exemplare, dotata cu un propulsor V12 biturbo de 6,0 litri si 640 CP, cu tot felul de dotari de superlux.

Viitorul marcii Maybach este, din pacate, unul incert, relateaza Automotive News. Actualele modele sunt create pe platforma Clasei S ce dateaza din 2002 si ar avea nevoie de improspatare. O solutie ar putea fi inlocuirea motoarelor V12 cu agregate V8. Aceasta diminuare de putere va fi oare suficienta pentru a trezi interesul clientilor? Sau, dimpotriva, o astfel de strategie prezinta riscul de a deturna clientii catre marcile concurente, Rolls-Royce si Bentley… Se justifica investitiile in dezvoltarea de noi modele, pentru vanzari extrem de reduse? Sunt intrebari la care Grupul Daimler – Mercedes trebuie sa dea un raspuns. In termeni radicali, pentru soarta marcii Maybach, fondata in 1921, se intrevad doua solutii, conform presei de specialitate: stoparea activitatii sau gasirea unei noi “formule”.