Viitorul Mitsubishi Outlander va avea propulsie hibrida

5 octombrie 2009



Noul concept PX-MiEV, pe care Mitsubishi il va prezenta la apropiatul Salon Auto de la Tokyo, prefigureaza viitorul SUV compact pe care constructorul nipon il pregateste pentru lansarea pe piata. Cu dimensiunile de 4,51 m lungime, 1,83 m latime si 1,65 m inaltime si cu un ampatament de 2,63 m, PX-MiEV Concept este mai scurt cu 13 cm decat actualul Outlander, insa este putin mai lat.

Conceptul dispune de o tehnologie hibrida reincarcabila (plug-in), care combina motorul pe benzina de 1,6 litri si noul sistem S-AWC (Super All Wheel Control), cu tractiune electrica asigurata de cate un motor pe fiecare punte. Bateria se incarca fie prin energia recuperata la franare, fie cu ajutorul motorului conventional, fie la o priza de casa sau la o statie de incarcare rapida. In momentul in care bateria ajunge la un nivel scazut, motorul pe benzina este pornit automat, pentru reincarcare.

Pentru rularea la viteze reduse sau medii, propulsia este asigurata de motorul electric de pe puntea anterioara. Tractiunea pe toate rotile este activata in momentul rularii pe suprafete cu aderenta redusa (ploaie, zapada, etc). Pentru viteze ridicate este folosit motorul pe benzina, puterea acestuia fiind transmisa pe puntea fata. La nevoie, ca de pilda la accelerari puternice, sunt folosite si motoarele electrice.

Daca aspectul exterior este relativ simplu, lucrurile stau altfel la interior, unde sursa de insipiratie a designerilor a fost atmosfera din cockpit-ul unui avion. O atentie deosebita a fost acordata postului de conducere, cu scopul de a asigura o concentrare cat mai mare persoanei de la volan.

O alta noutate tehnica se regaseste la suspensiile pe aer, care sunt controlate electronic. Suspensia poate fi setata in trei moduri: auto, high sau low. In fine, sistemul Multi-Around Monitor combina mai multe camere video, pentru a furniza celui de la volan o imagine completa cu perimetrul masinii.