Prima generatie VW Golf, la adevaratul final de cariera

5 noiembrie 2009



Dupa cunostintele multora dintre noi, prima generatie Volkswagen Golf a iesit din fabricatie de multa vreme, dupa o cariera de succes care a durat un deceniu. Ei bine, lucrurile nu stau tocmai asa, pentru ca, dupa ce a fost retras de pe piata, Golf I a mai fost produs, vreme de 25 de ani, in Africa de Sud. Abia de cateva zile, productia din aceasta tara a incetat, la randul ei.

Aparuta in 1975, prima generatie Volkswagen Golf a fost desenata de celebrul Giorgetto Giugiaro si a revolutionat categoria automobilelor de oras, inventand, practic, segmentul compactelor hatchback. In 1984, atunci cand a aparut a doua generatie, Volkswagen a considerat ca noul model ar fi prea scump pentru anumite piete. S-a luat astfel decizia ca prima generatie sa fie produsa in continuare, in Africa de Sud, modelul fiind rebotezat CitiGolf.

Asa se face ca batranul Golf a fost produs, cu mici modificari operate in timp, pana anul acesta. Solutia nu este singulara in lumea producatorilor de automobile – sa ne amintim doar de cateva situatii similare din ultimii ani: Skoda Octavia si Octavia Tour, Renault Clio si Clio Campus, Peugeot 207 si 206+, Opel Astra si Astra Classic sau FIAT Punto si Grande Punto. Istoria productiei Golf in Africa de Sud se remarca, insa, prin longevitate si ne trimite cu gandul la o alta poveste asemanatoare, chiar mai longeviva, cea a primei “broscute” VW, produsa decenii la rand in Mexic.

Pentru a marca iesirea din fabricatie a lui CitiGolf, Volkswagen a lansat o serie speciala, de 1.000 de exemplare (foto), denumita Citi MK1 si destinata colectionarilor. Dispune de un motor de 1,6 litri (100 CP si 140 Nm), accelereaza de la 0 la 100 km/ora in 9,7 secunde si are viteza maxima de 180 km/ora. Unul dintre aceste ultime exemplare va fi vandut in scopuri caritabile.