CAPITAL: Marirea si decaderea imperiului auto al lui Ion Tiriac

27 decembrie 2009

Sursa: Capital



Divizia auto a holdingului Tiriac devine, pe zi ce trece, tot mai mica. Odata cu iesirea din actionariatul Mercedes-Benz Romania si cu prognozata renuntare la importul marcii Ford, cifra de afaceri a grupului va scadea la jumatate – isi incepe articolul Robert Stan, in revista Capital.

In 2006, importatorii reuniti in Tiriac Auto controlau mai mult de 10% din piata auto romaneasca. Aceasta cota plasa grupul in topul importatorilor de autovehicule, alaturi de nume precum Renault Romania, Porsche Romania sau GM Southeast Europe. Odata cu iesirea completa a automobilelor Daewoo din productie  si cu scaderea cotei de piata  a Dacia, Tiriac Auto, impreuna cu noul sau aliat, Daimler AG, cu care incepand din 2007 a controlat importatorul Mercedes, a ajuns sa detina, anul trecut, chiar 15% din totalul vanzarilor de autovehicule din Romania. In 2009, cota de piata totala a importatorilor Mercedes-Benz Romania, Romcar, Hyundai Auto Romania, M Car Trading si Premium Auto a atins nu mai putin de 18%. Insa aceasta pare sa fi fost ultima demonstratie de forta a Tiriac Auto.