David LaChapelle ilustreaza Maybach
18.12.2009
        
Distribuie acest articol!   

Maybach isi reafirma  angajamentul fata de arta contemporana. Atentia este concentrata pe colaborarea cu artisti renumiti pe plan international, precum David LaChapelle, si cu institutii importante din mediul artistic, precum Asociatia Beyeler din Basel, Elvetia.

Cea mai recenta dovada a implicarii artistice din partea Maybach este reprezentata de colaborarea sa cu David LaChapelle, unul dintre cei mai cunoscuti fotografi ai lumii. Ilustratiile sale artistice ale remarcabilelor automobile Maybach, intitulate Expozitia luxului si Povestiri din Berlin, au fost expuse in premiera mondiala in cadrul Expozitiei Art Basel Miami Beach, unde au  fost prezentate atat oaspetilor Maybach, cat si presei. Acest demers artistic are in atentie editia speciala limitata Maybach Zeppelin, dar si predecesorul ei din anii 1930, Maybach Zeppelin DS 8. „Vizita mea la unitatile Maybach din Sindelfingen m-a inspirat sa creez doua fotografii simbolice care emanau aceeasi atractie seducatoare si dinamica, precum Maybach insusi,” a declarat David LaChapelle.

Renumitul fotograf american a ales sa colaboreze cu un simbol al  rafinamentului, Daphne Guinness, pentru a ilustra cele doua autovehicule sub semnatura stilului sau. Datorita libertatii de creatie insuflata de Maybach, LaChapelle a creat fotografii care sa il ademeneasca pe privitor intr-o dimensiune a luxului si extravagantei, definitorie pentru tablourile suprarearealiste ale lui LaChapelle.

O noua perspectiva Maybach

Inspiratia pentru acest proiect a fost, de asemenea, caracteristica lui David LaChapelle. In timpul unei vizite din primavara anului 2009 la Centrul de Excelenta Maybach din Sindelfinger, Germania, acesta a ramas profund impresionat de limuzinele sofisticate, fapt care l-a inspirat in realizarea unei sedinte foto, concretizata in octombrie 2009.

Patrick Marinoff, Global Brand Manager Maybach, a sustinut inca de la inceput conceptul de interpretare al lui LaChapelle. „Suntem onorati de faptul ca un artist de talia lui David LaChapelle, inzestrat cu un stil neobisnuit si uneori vibrant, a ilustrat marca Maybach. Sunt convins ca fondatorul marcii, Wilhem Maybach – el insusi un inovator extraordinar al epocii sale – ar fi fost incantat”.

Artistul a creat doua motive – unul al actualului Maybach Zeppelin si celalalt al Zeppelin-ului din anii 1930, ambele fotografiate pe un fundal cu teme similare. Aceste fotografii vor face parte din colectia lui David LaChapelle si isi vor gasi locul in galerii, in muzee sau la colectionari din intreaga lume. Mai tarziu, cate o copie a fiecarei fotografii va fi inserata in Colectia de Arta Daimler. Incluzand peste 1.800 de lucrari ale unui numar de aproximativ 600 de artisti – printre care star-uri precum Andy Warhol sau Jeff Koons – aceasta a evoluat inca din 1977 devenind una dintre colectiile remarcabile de arta abstract-constructivista, conceptuala si minimalista a secolului XX (www.collection.daimler.com).

Corelarea artei cu angajamentul social

Prin intermediul acestui proiect, David LaChapelle calca pe urmele lui Andy Warhol, cel care a creat pentru Daimler in 1986 o secventa formata din 35 de parti, intitulata Cars (Masini) conform temei „masina – un simbol al miscarii”. O particularitate formidabila a acesteia a fost viziunea sa artistica asupra legendarului Mercedes Benz 300 SL gull-wing. Andy Warhol a fost, de fapt, acela care a remarcat talentul lui David LaChapelle la inceputul carierei sale si i-a acordat acestuia sansa de a-si expune munca in Interview Magazine. Fundatia Wilhem and Karl Maybach este, de asemenea, dedicata acestui demers de a sustine artistii tineri, in curs de dezvoltare, cu ajutorul unor mentori consacrati. Mergand pe aceeasi directie, David LaChapelle incurajeaza ideea de tutelat, devenind, pentru o perioada de trei luni petrecuta in Hawaii, indrumatorul unui fotograf novice caruia sa ii impartaseasca din experientele sale – o actiune sustinuta de Maybach.

Astfel, imaginea este completa: in urma cu mai bine de o suta de ani, Gottlieb Daimler l-a cunoscut pe Wilhem Maybach in atelierele de inginerie ale unui orfelinat din Reutlingen, Germania si a decis sa il ia sub aripa sa pe tanarul inginer, cu un talent extraordinar. Maybach a continuat sa dezvolte o vasta gama de inovatii tehnice semnificative.

Cooperarea dintre Maybach si Fundatia Beyeler

Incepand cu anul 2010, Maybach va fi partenerul oficial a renumitei Fundatii Beyeler din Riehen, un oras din apropierea Baselului, in Elvetia. „E minunat faptul ca Maybach este atat de implicat in domeniul artei. Colaborarea lor cu artistii si cu muzeele de arta deschide noi perspective pentru creativitate si promoveaza excelenta culturala. Atat arta, cat si marca Maybach, reunesc idealuri de permanenta inovatie, de recunoastere a traditiei si trezesc o perceptie amplificata a calitatii si esteticii. Multumita colaborarii cu Maybach, Fundatia Beyeler are posibilitatea de a conduce artistii si oaspetii veniti din toate colturile lumii intr-o limuzina unde se pot delecta, traind o experienta vibranta intr-un spatiu inegalabil prin confort,” declara Sam Keller, directorul Fundatiei Beyeler.

O traditie a angajamentului pentru arta contemporana desavarsita

In 2005, Maybach a sustinut la New York senzationalul proiect The Gates (Portile) al celor doi artisti, Christo si Jeanne-Claude. Pe langa alte cateva proiecte, in august 2009, acesta a fost urmat de expozitia Maybach Art Cars – semnata de Tim Berresheim.

Datorita colaborarii cu David LaChapelle si parteneriatului cu Fundatia Beyeler, extravagantul constructor de masini isi reafirma in mod constant angajamentul fata de arta contemporana si le ofera clientilor sai accesul exclusiv la arta, artisti si expozitii de arta prestigioase, la marca si limuzine. Acest fapt exprima exact ceea ce Wilhem Maybach a intentionat atunci cand a creat legendarul automobil: lux, fascinatie si modernitate.

Distribuie acest articol!