Dani Sordo a castigat Arctic Rally

1 februarie 2010

Sursa: Citroen Romania



Excursia celor de la Citroen Racing in Laponia, acolo unde s-au pregatit pentru Raliul Suediei, prima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2010, a fost incununata de succes. Dani Sordo si Marc Marti au castigat fiecare proba speciala a raliului, in timp ce Kimi Raikkonen si copilotul sau, Kaj Lindstrom, au aratat cat de repede se pot acomoda cu modelul Citroen C4 WRC. Arctic Rally, o etapa care a avut cartierul general in Rovaniemi – un mic orasel din Finlanda, la mica distanta de Cercul Polar, a fost locatia perfecta pentru ca echipa Citroen Racing Technologies sa se pregateasca pentru Raliul Suediei. Si, chiar daca in Campionatul National al Finlandei sunt interzise masinile din categoria WRC, pilotii Citroen au putut lua startul, fara a puncta insa in competitia finlandeza.

Pe tot parcursul raliului, Dani Sordo a avut o evolutie excelenta si a reusit sa castige toate cele 12 probe speciale ale raliului, Spaniolul a avut ca obiectiv sa adune cat mai multa experienta pe zapada si gheata pentru Raliul Suediei, prima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri. “Mi-a placut atat de mult incat as fi vrut ca acest raliu sa nu se mai termine. Totul a fost perfect in acest sfarsit de saptamana si sunt sigur ca echipa a adunat informatii importante pentru primul raliu din WRC. Desigur, nu a existat o presiune reala in aceasta competitie. Totusi, a fost un eveniment interesant si este clar ca am facut progrese mari. Acest lucru imi da foarte multa incredere inaintea unui nou sezon de care ne mai despart, acum, doar cateva zile”, a spus Dani Sordo.

Dupa primul raliu la volanul modelului Citroen C4 WRC, Kimi Raikkonen a tras o concluzie pozitiva. Pe parcusul celor doua zile ale competitiei diferenta intre Dani Sordo si Kimi Raikkonen a fost de aproximativ opt zecimi de secunda pe kilometru. “Lucrurile nu au inceput foarte bine, tinand cont ca in speciala a doua am iesit in decor”, a spus pilotul echipei Citroen Junior. “Dar, din fericire, masina nu a fost avariata din punct de vedere mecanic si am putut continua raliul. Din acel moment, totul a functionat mult mai bine si am avut evolutii constante. Am parcurs kilometri important, ceea ce este vital in procesul de acomodare cu noul model C4 WRC. Nu am fost multumit doar de evolutia mea, ci si de modul in care am reusit sa colaborez cu noua mea echipa. Am gasit setarile potrivite si vom continua acum sa dezvoltam totul in aceasta directive, pentru ca in Suedia sa obtinem cel mai bun rezultat posibil”.