Dacia – cea mare crestere, Romania – cea mai mare cadere din Europa

16 aprilie 2010

Sursa: ACEA



Conform datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), piata auto europeana a crescut in primul trimestru din 2010 cu 9,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, totalizand 3.767.034 unitati. Pe primul loc se situeaza in continuare Grupul Volkswagen, cu un total de 763.294 unitati si o crestere de 6,5%. Al doilea clasat este Grupul PSA (Peugeot Citroen), cu 518.568 unitati si o crestere remarcabila, de 19%.

Cea mai mare crestere, la nivel de marca, o are Dacia, care a vandut in primele trei luni ale anului 66.013 unitati, saltul fata de 2009 fiind de 59%! La polul opus se afla SAAB, cu o cadere de 57,4% si un total de doar 9.331 inmatriculari.

Si Ford are un inceput de an foarte bun: in martie, cresterea a fost cu peste 10% fata de aceeasi luna a anului trecut, brandul american fiind cel mai vandut din Europa, in aceasta luna. Cresterea Ford se explica prin succesul de care se bucura noua generatie Fiesta, lansata in Europa in a doua jumatate a anului trecut si care inregistreaza volume importante pe pietele din UE.

Germania ramane cea mai mare piata de pe continent, cu 868.090 unitati in primele trei luni din 2010, dar in scadere cu 22,8% fata de aceeasi perioada din 2009, din cauza incheierii "Programului Rabla" din aceasta tara. Cu doar 8.819 automobile noi vandute anul acesta, Romania are cea mai catastrofala cadere de piata, la nivel continental: -69,7%!

Datele de mai sus sunt preluate din statisticile oficiale ACEA pentru tarile Uniunii Europene si EFTA (fara Cipru si Malta) si au la baza inmatricularile de automobile noi.