Volkswagen vrea sa cumpere Italdesign Giugiaro

20 mai 2010



Se stie ca Grupul Volkswagen, cel mai mare constructor european de automobile, are planuri mari si vrea sa devina numarul unu in lume, pana la finele deceniului viitor. Mai nou, dupa cum relateaza presa auto internationala, Volkswagen vrea sa cumpere celebra casa de design Italdesign Giugiaro. Daca achizitia se va materializa, va fi un pas important in planul de dezvoltare pentru urmatorii ani.

Pentru a-si atinge obiectivul de a deveni cel mai mare producator de automobile din lume, Volkswagen si-a propus sa vanda 10 milioane de automobile anual, in 2018. O provocare ce presupune un efort creativ deosebit, cu zeci de modele noi sau evolutii ale celor existente. Iata, asadar, ratiunea acestei intentii de achizitie, care deocamdata nu a fost confirmata oficial. Informatia a fost difuzata de Automotive News Europe, care citeaza surse din interiorul VW, referitor la posibila achizitie a unui pachet de actiuni care sa-i permita controlul la Italdesign Giugiaro S.p.A.

Colaborarea dintre Giugiaro, unul dintre cele mai importante nume din designul auto la nivel mondial, si Volkswagen are o veche si bogata traditie. Celebra casa italiana de design a creat primele generatii al unor modele de referinta la VW, precum Golf, Passat si Scirocco, dar si concepte spectaculoase, ca W12 sau Nardo. Tot Giugiaro a creat modele de succes pentru alte marci care acum sunt in Grupul VW: Lamborghini Marco Polo si Cala, Bugatti EB118, EB218 si 18/3 Chiron, primele generatii SEAT Ibiza, Toledo si Cordoba sau Audi 80 si 100.

Cu sediul la Moncalieri, localitate situata la sud de Torino, Italdesign a fost infiintata in 1968. Printre fondatori s-a aflat si celebrul designer Giorgetto Giugiaro, care ulterior a preluat controlul asupra companiei, impreuna cu fiul sau, Fabrizio. In prezent, compania are aproape 1.000 de angajati.

UPDATE 25 mai 2010: Grupul Volkswagen a anuntat astazi oficial preluarea unui pachet de control de 90,1% din capitalul Italdesign Giugiaro. Achizitia s-a facut prin intermediul Lamborghini Holding SpA, filiala lui Audi. Restul capitalului a ramas in proprietatea familiei Giugiaro. Nu au fost furnizate detalii financiare referitoare la aceasta tranzactie.