Ford sacrifica marca Mercury si se va concentra pe Lincoln

3 iunie 2010



Ford a anuntat ca va inceta, pana la finele anului, productia Mercury, urmand sa abandoneze aceasta marca, ale carei vanzari s-au prabusit in ultimii ani. Fara a detalia costurile acestei decizii, constructorul american a precizat ca nu se pune problema suprimarii locurilor de munca, pentru ca angajatii si reusursele de productie se vor transfera la Lincoln.

Ford se va concentra pe dezvoltarea gamei Lincoln, avand programate pentru lansare nu mai putin de sapte modele sau versiuni noi, in urmatorii patru ani. In America de Nord, Lincoln este o marca cu aspiratii premium, la fel cum este Volvo in Europa. Reamintim, decizia de abandonare a marcii Mercury vine la doar doua luni dupa ce Ford a vandut Volvo chinezilor de la Geely. Ford vrea sa faca din Lincoln un adversar redutabil pentru principalii jucatori din segmentul premium de pe piata americana, Lexus si Cadillac.

Infiintata in 1930, marca Mercury era specializata in modele de mare serie. In 1978, productia era de 621.000 de unitati, iar anul trecut a scazut la 93.000, cu o cota de piata sub 1%! Disparitia Mercury, dupa 70 de ani de activitate, completeaza seria trista de marci americane moarte in ultimii ani, cu toate ca au fost candva motiv de mandrie pentru colosii auto de peste ocean – Pontiac, Saturn sau Hummer. Cat despre Ford, ultimii ani au consemnat renuntarea la Volvo, Aston Martin, Land Rover si Jaguar, precum si la pachetul majoritar de actiuni de la Mazda.