Porsche Panamera si Panamera 4, disponibile cu motorizare V6

17 iunie 2010, Sursa: Porsche Romania



Incepand din luna mai, atat Panamera cat si Panamera 4 sunt oferite ca versiuni de baza ale seriei de modele Gran Turismo de la Porsche. Ambele modele sunt propulsate de un motor de ultima generatie de 3,6 litri V6, cu injectie directa de combustibil, care dezvolta 300 CP si un cuplu maxim de 400 Nm. Urmand traditia Porsche, Panamera isi transmite puterea pe sosea prin rotile din spate, pe cand Panamera 4 are in dotarea standard tractiunea integrala activa.

Cele doua noi variante Porsche Gran Turismo sunt exemple convingatoare ale strategiei de dezvoltare consecvente Porsche Intelligent Performance. Echipate cu PDK (cutia de viteze Porsche cu dublu ambreiaj) si Auto Start Stop, ambele modele consuma cu mult sub 10 litri de combustibil la 100 km in New European Driving Cycle: Panamera se descurca doar cu 9,3 litri/100 km iar Panamera 4 consuma in medie 9,6 litri/100 km. Anvelopele “all year” de 19 inch cu rezistenta la rulaj optimizata, disponibile ca dotare optionala, reduc cifrele de consum cu inca 0,2 litri/ 100 km. Astfel Panamera atinge emisii CO2  de doar 213 g/km, iar Panamera 4, la fel de impresionant, 220 g/km. Ambele variante V6 ale lui Panamera indeplinesc standardul de emisii strict EU5, precum si standardele LEV din SUA.

Economicitatea si performanta specifica marcii nu se exclud una pe cealalta in aceste noi V6 Gran Turismo. Din contra, combinatia ideala dintre aceste calitati se imputa constructiei usoare consecvente, cu axe, portiere, capota motor, aripi si spate fabricate fie din aluminiu, fie dintr-o combinatie intre aluminiu si magneziu. In acelasi timp, motorul V6 de ultima generatie, construit la uzina de motoare Porsche din Zuffenhausen, cu un unghi al cilindrilor de 90 de grade, este cu aproximativ 30 kg mai usor decat cel in 8 cilindri din Panamera S si 4S, contribuind astfel la o greutate totala redusa, de doar 1.730 kg.

Precum motoarele V8 care au trecut proba calitatii, atat Panamera cat si Panamera 4, ca modele Gran Turismo autentice, combina caracterul sportiv cu un standard inalt de confort si calitati ale uzului cotidian. In afara de suspensia normala pe arcuri, disponibila optional cu amortizoare variabile, este disponibila ca dotare optionala si suspensia pneumatica, cu volum aditional de aer. Aceasta ofera o gama foarte larga de caracteristici ale suspensiei, pornind de la un nivel de confort chiar mai ridicat, si pana la o dinamica la volan extrem de sportiva.

Panamera si Panamera 4 si-au facut debutul mondial la Salonul Auto de la Beijing. Ambele modele au intrat pe piata europeana in luna mai, iar din iunie sunt disponibile si pe piata din SUA. Preturile incep de la 68.152 euro fara TVA pentru Panamera, iar pentru Panamera 4 dotat standard cu PDK (cutie de viteze Porsche cu dublu ambreiaj), de la 75.193 euro fara TVA.